Ezeket gondolják a mentális betegségekben szenvedők
Pszichiáterek és pszichológusok osztották meg a betegek legmélyebb gondolatait.
 

Nem számít, hogy mennyit olvastál egy betegség tüneteiről vagy mennyit kellene tudnod a depresszióról. Egy Reddit felhasználó közelebb visz minket a mentális betegségekhez, ugyanis pszichiátereket és pszichológusokat kért arra, hogy árulják el azokat a legbensőségesebb dolgokat, amit egy-egy betegség kezelésekor hallanak. Több mint hétezer válaszadás után pedig a következőkre jutott:

A szorongásos beteg:

“Képzeld el, hogy minden apró döntést úgy érzel, mint ha életről vagy halálról lenne szó.”

Az öngyilkosságot megkísérlő:

“Meg akarom ölni magam, de nem akarok meghalni.”

Néhány történet arra emlékeztet minket, hogy a mentális betegségekkel élők bölcsek:

“Egyszer egy fiatal nő amikor kilépett egy rossz kapcsolatból és megkérdeztem, miért vetett véget neki, azt válaszolta, nincs értelme egy halott kutyát kerülgetni.”

És a humorérzék megtartása is fontos:

“Elfelejtette elhozni a fejhallgatómat és én vagyok az őrült” – mondta egy férfi a látogatási idő végén a feleségéről, aki behozta a zenelejátszót, csak éppen a fejhallgatót hagyta otthon.

Míg mások tökéletesen kifejezik a mentális betegség érzését:

“Ez nem szomorú. Néha…gyakran…csak úgy érzem, mintha egy lepel borítana. A fejem tetejétől a talpamig be vagyok tekerve és nem tudok mozdulni, nem tudok lélegezni és nem tudok magam lenni. Úgy érzem, hogy valaki beteker és semmit nem tudok tenni ellene. Azt színlelem, hogy minden jó, eljátszom, hogy jól vagyok, de valójában beleragadtam és nem tudok menekülni.”

A skizofrén betegek:

“Mintha egész nap egy bezárt szobában lennél, ahol teljes hangerővel szólnának a hangok, amiket nem tudsz halkítani.”

“A gyógyszerek hatására megszűntek a hangok. Most magányos vagyok.”

“Soha nem gondoltam magamról, hogy őrült vagyok. Egészen addig, amíg valaki azt nem mondta nekem.”

(metro.co.uk)

A bejegyzés trackback címe:

https://addictus.blog.hu/api/trackback/id/tr918244946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása