A mértékletes ivás jót tesz az egészségnek, a vörösborban található resveratrol antioxidáns hatása például szívbarát, a sör flavonoidjai pedig fokozzák az anyagcserét és tisztítják az ereket, ráadásul a csontokat is erősítik.

 

 

Vannak azonban, akik nem tudnak mértéket tartani. Az alkoholfüggők inkább ne is próbálkozzanak az ivás mérséklésével, számukra a teljes absztinencia javasolt. Ha erre valaki képtelen, kérje szakorvos, addiktológus orvos vagy konzultáns segítségét. Segíthetnek az olyan önsegítő csoportok is, mint az Anonim Alkoholistáké.

Vannak aztán a nagyivók, akik nem nevezhetők függőknek, de szeretnének kevesebbet inni. Az ő számukra javasoljuk az alábbi módszereket az ivás mérséklésére.

1. Írja le, miért akar kevesebbet inni

Lehet, hogy az egészségén akar javítani, jobban aludni vagy netán kevesebbet veszekedni a családdal. Sorolja fel az okokat, és ha úgy érzi, csökken a motivációja, vegye elő a listát.

2. Állítson fel korlátokat

Szabjon egy határt, írja fel, és tartsa olyan helyen, ahol mindig jól láthatja. Kutatások szerint az italfogyasztás optimális mértéke napi egy ital a nők és kettő a férfiak számára. Egy adagnak számít egy deci bor, egy üveg sor vagy egy kupica tömény.

3. Vezessen naplót

Egy hónapon át írja le minden alkalommal, ha ivott, és nézze át a naplót a végén.

4. Igyon lassan

Az alkoholt lassan, kortyolva igya. Tartson szünetet, amelynek során, vizet vagy üdítőt iszik. Üres gyomorra ne igyon alkoholt.

A mértékletes ivás jót tesz az egészségnek, a vörösborban található resveratrol antioxidáns hatása például szívbarát, a sör flavonoidjai pedig fokozzák az anyagcserét és tisztítják az ereket, ráadásul a csontokat is erősítik.

 

5. Tartson szüneteket

Minden héten jelöljön ki 1-2 napot, amikor nem fogyaszt alkoholt. Ez után próbáljon meg leállni egy teljes hétre. Ha jobban érzi magát, az absztinens időszakokat meghosszabbíthatja.

6. Tanuljon meg nemet mondani

Nem muszáj mindig mindenkivel együtt inni, illetve akkor inni, amikor mások is így tesznek.

7. Folytasson aktív életmódot

Próbálja meg azt a pénzt és időt, amit italozással tölt, valami más programmal eltölteni családi vagy baráti körben.

8. Kérjen segítséget, támogatást

Vannak időszakok, amikor nehezebbnek bizonyul csökkenteni az ivást. Kérje meg családját, barátait, segítsék önt célja elérésében. Ha nem megy, keressen fel szakembert.

9. Kerülje a kísértést

Ne tartson otthon alkoholt. Kerülje azokat az embereket és helyeket, amelyek az italozásra csábítják. Tervezze meg előre, mit fog tenni kísértés esetén. Ne igyék, ha dühös, ideges, izgatott, vagy rossz napja volt.

10. Ne adja föl

A legtöbb embernek nem sikerül egyszerre csökkenteni az ivás mennyiségét. Nem könnyű megváltozni. Ha elsőre nem éri el a célját, próbálkozzék újra. Kérje azok segítségét, akiknek fontos, hogy ön mit tesz, hogyan él. Ha másképp nem megy, forduljon szakemberhez.

Forrás: informed.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://addictus.blog.hu/api/trackback/id/tr402364776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.