Március elsejével életbe lép a C-lista, amely a szakemberek szerint pozitív hír. Azzal viszont többen nem értenek egyet, hogy a Btk.-ban tovább szigorítanák a drogfogyasztást.

 

 Március elsejével lép életbe a sokat emlegetett C-lista. Ez tartalmazza a bódító készítmények törzsképleteit és azok variánsait is. Így megszűnhet az a gyakorlat, hogy miután betiltanak egy-egy kábítószert, az előállítók a droglaborban kis módosítással újra legálissá és piacképessé teszik. Aki mégis megteszi, börtönbe kerülhet. A rendelettől a fiatalkorúak drogfogyasztásának visszaesését várják. Az elmúlt hetekben halálos áldozata is volt az úgynevezett dizájner drogoknak. 

A márciustól induló C-lista már a bódító készítmények törzsképletei mellett azok variánsait is tartalmazza, tehát a kis módosítással korábban ismételten legálissá tett szereket is azonnal letiltja. A C-listás szerek árusításáért 2-3 év jár, de aki iskolában vagy környékén teszi, az 5-8 év börtönt is kaphat. A közben megjelenő új szerek pedig már 1-2 héten belül felkerülnek a tiltólistára. 

Zacher szerint "visszaszorulhat a pofátlan internetes kereskedelem"

Zacher Gábor toxikológus főorvos a Közbeszédben elmondta: a C-listának köszönhetően véleménye szerint visszaszorul majd a droghasználat. A főorvos szerint eddig ugyan döcögős volt a boltok bezárása, ami innentől kezdve könnyebb lesz. Zacher szerint a pofátlan internetes kereskedelem is biztosan vissza fog szorulni. Mint mondta: „ezentúl sokkal többet kell majd talpalni, hogy az ember cucchoz jusson, és már nem az lesz, hogy otthon feltett lábbal kettőt nyomnak a gépen és házhoz jön a drog.” 

 

Január elsejével kilenc dizájnerdrogot soroltak át a kábítószerek közé. Ilyen például a korábban az interneten is kapható mefedron, format, metilon és több úgynevezett szintetikus kannabionid. Ezek fogyasztásáért az év eleje óta akár kettő, árusításáért akár 8 év börtönt is kiszabhatnak.

 

Bilkei és Zacher szerint nem megoldás a Btk. további szigorítása

Arra a felvetésre, hogy a Büntető Törvénykönyvben tovább szigorítanák a drogfogyasztást (például, 2-8 évig terjedő börtön járna egy füves cigi elszívásáért), Bilkei Pál kriminálpszichológus elmondta: Magyarországon százezerre tehető azoknak a fiataloknak a száma, akik fogyasztottak már valamilyen szert. Bilkei szerint büntetés helyett segíteni kellene a fiatalokat abban, hogy a drogok csábításának ellen tudjanak állni. Hozzátette: akik árulják a drogot, azokat pedig meg kell büntetni.

A toxikológus a megelőzés fontosságáról beszélt

Zacher Gábor sem ért egyet a büntetési tételek emelésével. Mint mondta: „messzemenőkig nem értek egyet a büntetés szigorításával, azt gondolom, hogy a megelőzés szerepe a legfontosabb”. A toxikológus kifejtette: a gyerek áll szemben a dílerekkel, s neki kell tudni nemet mondani. Arra kell felkészíteni, hogy valóban nemet tudjon mondani. „Lesz olyan, aki ki fogja próbálni, lesz, aki függő lesz, és lesz, aki bele fog halni” – mondta. Hozzátette: a célunk csak az lehet, hogy a gyereknek olyan értékrendszere legyen, hogy merjen nemet mondani és ők maguk jöjjenek rá arra, hogy a szerhasználat megváltoztat, s ezt csak úgy lehet elkerülni, ha nem nyúlnak a drogokhoz – közölte a szakember.

füves cigi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bilkei: a család szerepe a legfontosabb

Bilkei Pál hangsúlyozta: a családnak nagyon fontos szerepe van abban, hogy a gyerek ellen tud-e állni a drogok kísértésének. A kriminálpszichológus szerint a legfontosabb az, hogy a gyerek biztonságban és jól érezze magát a családban, mert ha így van, akkor nem fog a droghoz nyúlni. A szakember továbbá az iskolai közösség fontosságát hangsúlyozta a Duna esti műsorában. Mindkét szakember egyetértett abban, hogy szigorúbb büntetési tételnek nem lesz visszatartó ereje.

Arra az újságírói felvetésre, mely szerint vannak akik attól tartanak, hogy a szigorítás miatt kevesebben mennek majd be a drogambulanciákra gyógyulni, Zacher Gábor elmondta: „alapvetően az egészségügyi ellátórendszerből nem szivároghat ki adat a hatóságok felé. Oda azért jönnek, hogy segítséget kérjenek”. 

Forrás: hirado.hu 

A bejegyzés trackback címe:

https://addictus.blog.hu/api/trackback/id/tr944113147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 22:14:21

@nmy: Jah, amikor a Rajnából, meg a Dunából kimutatható a kokainisták vizelete, tök valószínű, hogy csak a töredék töredéke szív füvet.

rasztaszív 2012.02.15. 22:14:31

@BannD:
például lehetővé válna az,hogy valódi,normális felvilágosítást kapjanak a fiatalok.az helyett,hogy "fúj csúnya drog" el lehetne mondani,hogy ha már füvet szív a delikvens,akkor legalább ne dohánnyal keverje,mert az erősen addiktív,és rá fog akadni.pár tízezerrel kevesebb dohányos lenne.

BannD 2012.02.15. 22:17:37

@Bobby Newmark:
Nem hiszem, hogy tudnánk kezelni. Az alkoholt sem tudjuk. És most nem magamra gondolok. Én akkor is mértékkel szívnék, mint ahogy most is mértékkel szívok és piálok. Azokkal van a gond, akik nem.

Bobby Newmark 2012.02.15. 22:19:44

@BannD: Tehát neked szabad, de másoknak nem. Köszönöm, ezt akartam hallani. Innentől nemigen van súlya annak, amit mondasz, leírtad magad egy igazi szarembernek.

BannD 2012.02.15. 22:21:47

@rasztaszív:
Mint mondtam, ez el is fog jönni, csak attól tartok nem a mi életünkben.

"pár tízezerrel kevesebb dohányos lenne."
Mitől lenne kevesebb? Vagy azok száma, akik a mokkal való vegyítés miatt szoktak rá?

rasztaszív 2012.02.15. 22:24:40

@BannD:

igen,ez azok becsült száma,akik jointozás közben akadtak rá a nikotinra.lehet vitatni a számot,de a jelenség valós.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.15. 22:27:10

@HUN_Sector:
A krokodil történetesen pont azért jött létre, mert minden mást betiltottak. Új tiltás = új szer. Új szer = új kockázat.

BannD 2012.02.15. 22:32:29

@Bobby Newmark:
Már elmondtam ezerszer, én lennék a legboldogabb ha legalizálnák; emellett ismertettem az esetleges negatív hatásokat. Csak éppenséggel a maradék egy neuronoddal úgy tűnik ezt nem sikerült felfogni. Habár az is igaz, hogy egy picit le is szarom a legalizálást, mert mint mondtam én akkor is szívnék, és így is fogok -mértékkel. Az, hogy te miként vadászod le az utolsó agysejtedet -ami aztán végleg megszabadít a szövegértelmezés gyötrelmeitől- a te dolgod.

BannD 2012.02.15. 22:34:40

@rasztaszív:
Jajaja, csak nem volt egyértelmű.

2012.02.15. 22:44:23

@Bobby Newmark: na oké, kezdtem kételkedni magamban, felhívtam egy ügyész barátomat, a következő a hatályos: tévedtem, nem három elterelés lehetséges, hanem korlátlan számú. Sorry. A többiben mind igazam van. Tényállástól függően a sikertelen elterelés, vagy az elterelés elutasítása utáni vádemelést követő bírói ítélet a következőket tartalmazhatja, mérlegelés alapján: megrovás, próbára bocsátás, pénzbüntetés, km, felfüggesztett szabadságvesztés, letöltendő szabadságvesztés. Részemről ezzel a téma lezárva.

bigthereal 2012.02.15. 22:51:26

csak egy szerény kérdés:

miért kell füves cigit szívni? vagy egyéb drogot használni?

rasztaszív 2012.02.15. 22:52:21

@shitgun:
ez az elv.
a gyakorlat az,hogy elküldik a delikvenst igazságügyi szakértőhöz,aki megállapítja hogy nem függő(mivel a thc nem okoz függőséget),és jöhet a büntetés.minthogy az elterelés csak függőknél alkalmazható...

rasztaszív 2012.02.15. 22:54:43

@bigthereal:

miért kell mások szokásaival foglalkozni?főleg,ha semmilyen hátrány nem ér Téged ezáltal?

BannD 2012.02.15. 22:58:35

@rasztaszív:
Hm. Akikről én tudok egytől egyig az elterelést választották, és nem volt igazságügyi szakértőzés. Kirendelnek egy szociális munkást hivatásos pártfogónak, akinek a dolga ellenőrizni, hogy a delikvens minden csoportfoglalkozáson részt vett-e. 2-3 alkalom után bizonyságot nyert, hogy nem függők (nem is lehetnek ahogy írtad), ment a pecsét és viszont látásra.

rasztaszív 2012.02.15. 23:02:28

@BannD:

hát...én meg ismerek néhány "igazságügyi szakértőzéses" esetet...

ha az érintettek beleegyeznek,majd összegyűjtöm egy blogban.

BannD 2012.02.15. 23:06:45

@rasztaszív:
Lehet. Pécsen legalábbis így megy. Automatikusan függőnek nyilvánítanak. (:

BannD 2012.02.15. 23:08:41

Hümm... Az, hogy 200 komment környékén megállt a flood nem jelenthet mást, mint hogy nagy a társadalmi egyetértés és közel a legalizáció! :D

MacChicken (törölt) 2012.02.15. 23:09:16

@bigthereal: Miért kell alkoholt inni? Miért kell cigarettázni? Miért kell szexelni, amikor az ember nem is akar gyereket? Fel lehetne még tenni egy két ilyen idióta kérdést, de szerintem mindenki tudja a választ, még az is aki álszent módon próbál hozzáállni a dologhoz.
Nem a fű fogyasztásával van a gond, nem az alkohol fogyasztásával van a gond, hanem azzal, hogy vannak emberek akik nem ismerik a mértékletességet. Az teljesen elfogadott, hogy vannak akik már reggel munkába menet beverik a páleszt, jobb esetben minőségit, rossz esetben a tiplit a kisboltban. Utána hazafelé megint a kocsma. Menjetek le vidéki falvakba. Miért van a kocsma nyitva reggel 5-kor? Nem lenne, ha nem lennének alkoholisták. Ők sem különbek a drogosoknál, mégsem büntetik őket. Szerintem hagyni kellene, hogy a gyenge drogokat forgalmazzák ellenőrzött körülmények között és ellenőrzött minőségben, ez jobban visszaszorítaná a szintetikus drogok és a kétes minőségű szemét terjedését. Vagy lépjenek fel minden bódító szer ellen egységesen, ne legyen kivétel. Azért az biztos, hogy ha alkoholtilalom lenne, Magyarország gyorsan kitermelne egy-két Al Capone-t. :)

rasztaszív 2012.02.15. 23:16:34

@BannD:

azért bájos,hogy ugyanabból a törvényből ugyanabban az országban egészen mást tudnak kihozni...
még a törvény előtti egyenlőség elve sem érvényesül:attól függ,mit kapsz,hogy melyik bíróság elé kerülsz...

2012.02.15. 23:21:49

@rasztaszív: @rasztaszív: anno egy csomó tanítványom volt elterelésen, egyiknél se geciztek. Az a csávó is megúszta felfüggővel, akiért a kommandérosok mentek ki, hat kiló füvet találtak nála, kőkemény díler volt. Jó ügyvédje volt, meg jól felépített védekezése.

Bobby Newmark 2012.02.15. 23:23:34

@shitgun: Ha ez tényleg így van, és én értettem félre, akkor elnézést kérek.

BannD 2012.02.15. 23:23:36

@rasztaszív:
Ez nem is annyira az alkalmazók, inkább a jogalkotók hibája. Ugyanis a törvények pontatlan megfogalmazása teret ad a rugalmas értelmezésre. Ebből születik a sok-sok kiskapu.

BannD 2012.02.15. 23:25:19

@rasztaszív:
Ez nem is annyira az alkalmazók, inkább a jogalkotók hibája. Ugyanis a törvények pontatlan megfogalmazása teret ad a rugalmas értelmezésre. Ebből születik a sok-sok kiskapu.

BannD 2012.02.15. 23:26:49

@rasztaszív:
Ez nem is annyira az alkalmazók, inkább a jogalkotók hibája. Ugyanis a törvények pontatlan megfogalmazása teret ad a rugalmas értelmezésre. Ebből születik a sok-sok kiskapu.

rasztaszív 2012.02.15. 23:32:39

@shitgun:

olyan környéken élsz.máshol máshogy megy.
és azért ez magában is fura...

proton1701 2012.02.15. 23:48:37

Minél durvábban büntetik annál kevesebben akarják majd megrizikózni. Az lenne a legjobb ha nem is lehetne beszerezni. Egyáltalán mi a a túróért kell kábítózni vagy füvezni hmm? Hát nincs jobb dolgotok? Ébresztő , már nem menő ha valaki szív. Inkább ciki és tudatlan baromság....És erre most nem kell írni hogy a kultúra része mert ez hülyeség. Ez itt Magyarország és nem Tunézia pl. Ez élvezeti cikk ami rohadtul veszélyes. Ennyi...

BannD 2012.02.16. 00:11:04

@proton1701:
Megrizikózlak én mindjárt ha nyomban nem olvasod el a fenti idevágó kommenteket!:D Nem kell sokat tekerni, csak 4-5-öt vissza. Mindig be lehet majd szerezni. Ott is, ahol halálbüntetéssel szankcionálják. Ezért 10 Miatyánkot és 25 Üdvözlégyet ajánlok ez ügyben, hátha tudsz segíteni elkorcsosult társadalmunkon. Hogy a kultúra része lenne az tényleg hülyeség. Csak azt nem értem akkor minek írod le? Fizetnek a karakterekért? :D

tucano 2012.02.16. 00:13:50

Milyen drogháború? Vége van. Kifújt. Az amerikaiak és a mexikóiak már lerakták a fegyvert, csak elfelejtettek szólni a csatlósoknak a végeken.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 00:21:54

Persze, börtön megint az adófizetők pénzén. Kórházi kezelés az adófizetők pénzén. Minek?
Tarkólövés.

BannD 2012.02.16. 00:23:54

@negondolkozz!majdénmegmondom!:
Na megjöttek az egykommentes ideöklendező trollok is.

Teker 2012.02.16. 00:25:18

@proton1701: "Minél durvábban büntetik annál kevesebben akarják majd megrizikózni"
ez a legelső gondolatod már teljesen téves, és alapvető humán ismeretek hiányáról árulkodik. pici szociológia, kicsit több kriminológia, és megtudod, hogy -bár az lenne logikus, amit írsz- az ember egyáltalán nem így működik, főleg társadalom-méretben nem. mindenki úgy rizikózza meg, hogy nem fogják megfogni. és ha ügyes (normális), nem is fogják meg. fenyegetheti a törvény halállal is.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 00:27:13

@Teker: Fogadjunk, hogy elgondolkodik a purdé, ha a haverját fellógatják. Mibe?

BannD 2012.02.16. 00:34:56

@negondolkozz!majdénmegmondom!:
Basztál-e már életedben? Inni ittál-e?
Máglyára veled!

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 00:41:44

@BannD: Na. Melyiket bünteti a törvény? Okostojás.

BannD 2012.02.16. 00:56:19

@negondolkozz!majdénmegmondom!:
Ahhaa, a törvény, jaértemm. Nincs több kérdésem. Bár kétségkívül az én hülyeségem, hogy ilyen szörnyűnagy filozófiai magasságokban próbáltam érdemi vitát kezdeményezni egy retardálttal.
Pedig a világért sem szeretnék még nagyobb kárt okozni egy sajátos nevelési igényű polgártársam agyában kognitív disszonanciát okozva. :(

phaszfej 2012.02.16. 01:07:22

Kötelező szabadnak lenni. Ez Arriman.

phaszfej 2012.02.16. 01:09:05

így lehet hasítani.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 01:24:00

@BannD: Helyes. Egy drogos szemében ne is legyek normális. :)

BannD 2012.02.16. 01:34:36

@negondolkozz!majdénmegmondom!:
Óh nem-nem, ez nem vélemény, szubjektumfüggetlen tény. Sajnálom, nem akartalak megbántani, biztos nehéz lehet így élni. Majd átadom a helyem a buszon, jó?

Környezettudatos 2012.02.16. 05:33:53

@BannD: Nem baj ha be lehet szerezni, ha erős a tiltás, azaz konzekvens, akkor a vevőkör a teljesen reménytelenekre szűkül és ez elég. Magyarul ingerküszöb alatti lesz a fogyasztók száma. Egyébként ha képmutató a terv, ha nem, jó. Az a hibája, hogy egyéb drogokat nem sorol fel. Például az alkoholt.

Kelly és a szexi dög 2012.02.16. 07:59:42

Na, akkor már az újabbakat is sikerült betiltani, amelyek azért jötte létre, mert a régieket tiltották.
Szerintem itt biztosan vége a folyamatnak... :)

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 08:04:20

Aki szerint pedig helyes, hogy 120 kilós kancigányok basszák szét az öntudatlanra kábítózott szórakozni vágyó eszetlen gyereklányokat, annak személyesen is nagyon szívesen kitépem a szívét.

lariflari 2012.02.16. 08:07:17

@Környezettudatos: Biztos azért nem,mert a képviselők fele minimum egy alkoholista.

lariflari 2012.02.16. 08:08:32

Gyurcsánykurcsánynak is volt egy törvénye 8 év alatt amit helyeseltem(zéró tolerancia),most a vityáéknak is lett egy amit helyeslek.Történetesen ez.

rasztaszív 2012.02.16. 08:13:38

@bodybulvár:

"Kurva jó ez az egyoldalú tolerancia: mindenkinek mindent lehet, mások meg viseljék el, hogy nekik nem jár az irritáló köcsögöktől mentes, normális élet."

ez egy bölcs gondolat.talán az egyetlen a posztban.

mement 2012.02.16. 08:19:47

@Környezettudatos: `Nem baj ha be lehet szerezni, ha erős a tiltás, azaz konzekvens, akkor a vevőkör a teljesen reménytelenekre szűkül és ez elég.`

Mondjuk igazan hozhatnal az elmult hatvan evnyi eszetlen drogszigor kapcsan elert sikerekbol akar csak egyet is vagy mutass egyetlen peldat ahol az eros tiltas remenytelenre szukitette a keresleti vagy a kinalati oldalt.
Amikor nem talalsz majd, akkor gondolkodj el nem kene e onkent bemenned a bortonbe, mert szerintem megalapozattlan fasszsagok terjeszteseert is minimum 2-8 evig kene sujtani a jellemzoen nem bunozoi eletmodot folytato polgartarsakat, mint peldaul teged. Csak az egyenlo elbanas kedveert.

rasztaszív 2012.02.16. 08:34:25

@bodybulvár:

valószínűleg máshogy értjük...:)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 08:36:16

@bodybulvár: es meg kepmutato is:-DDD

ne nezz minket hulyenek, jo?
jo volt a film amit arnierol csinaltatok, csak miert maradt ki, hogy a dopping miatt majcserere szorult a nagy ember?

aki mellesleg szinten fuves:-DDD

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 08:38:35

@bodybulvár: mellesleg az a tolerancia. en nem hugyozok a gymed kozepere es amikor szova teszed, nem baszom szet a fejed a tarcsaval es te is bekenhagysz engem otthon, vagy a magam szubkulturajaban.

igy mukodik a dolog.

ja nem birod elviselni, hogy maskent is elnek emberek, mint te, mas ertkrend menten, madst tartanak jonak, szepnek, hszanosnak, elvezetesnek, akkor keress fel egy pszichologust. de beledumalninincs jogod, mert kulonben jon a gymbehugyozas es a tarcsa:-)

bodybulvár 2012.02.16. 08:41:58

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: mondtam én, hogy fogyaték.

nem a blikkből kéne tájékozódni talán. májcsere, persze, idióta. mintha írtam volna valamit a másokra mutogatásról, ugye?

mintha ugye írtam volna valamit az idióta füvesek kényszerképzetéről, hogy szerintük mindenki füves?

ne szívjatok el egy spanglit, hülyékkel vitatkozni nem szándékom a posztom nem nektek szólt, hanem az értelmesebbeknek, hogy ne dőljenek be a kurva rinyálásotoknak.

mement 2012.02.16. 08:44:05

@bodybulvár: @bodybulvár: Sztem tolerancia kapcsan igazan megelegedhetnel azzal, hogy a tarsadalom hozzad kepest mert intellgensebb resze, vagyis szamodra a tobbseg, az esetek jelentos reszeben zokszo nelkul turi a hozzad hasonlo primitiv egybites auto/motor buzi, kapuzarasi panikkal fuszerezett gyuros hormonharcos viselkedesi mintat, cserebe csak annyit kene tenned hogy a korlatolt szuk agyaddal nem probalsz olyasmibe belefolyni amirol ralatas hianyaban meg csak onallo velemenyt sem tudsz kialakitani

bodybulvár 2012.02.16. 08:44:26

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "mellesleg az a tolerancia. en nem hugyozok a gymed kozepere es amikor szova teszed, nem baszom szet a fejed a tarcsaval es te is bekenhagysz engem otthon, vagy a magam szubkulturajaban."

de, pontosan azt csinálod, csak ahhoz is hülye vagy, hogy felfogd. itt lobbizol a szaros füvedért, hogy aztán elolvashassa a gyerekem, meg mások gyerekei. ahelyett hogy kussban szívnál otthon. de ezt már leírtam, csak tudni kéne szöveget értelmezni.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 08:45:00

@bodybulvár: ahha
szoval te vallasos vagy

akkor kar is vitatkozni..

de majd alkalomadtan ird be googlebe, hogy "schwarzenegger liver transplant":-DDD

mindennek megvan az ara. a nagyra novesnek is.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 08:47:29

@bodybulvár: ha nem vagy kepes felneveljmni akolyokot es ertekrendet adni neki, akkor add zaciba, mert, kutya sem valo neked. ne masra mutogass, hanem vallald a felelosseged, ha mar osszehoztad. a te felelosseged, hogy magyarazod el neki a vilag mujkodeset es nem tilthatod be a benne levo jelensegeket, hanem feladatod elmagyarazni es megertetni vele.

elhiszem, hogy mivel tobb idot toltottel a vasakkal mint konyvekkel ez nehez feladat lehet, de akkor is ezt kell tenned es nem ugathatsz bele masok eletebe csak azert, hogy a kolykodnek vegighazudhasd az eletet.

bodybulvár 2012.02.16. 08:49:26

@mement: te hány bites vagy gyökér és hány bitesek a drogos nikknevű debilek?

a szánalmas személyeskedésed szerinted érvelés? ettől jobb embernek hiszed magad.

ismersz? van róla fogalmad, hány szétszívott agyú hülyét láttam, aki tönkretette a maga és mások életét?

mi a faszom az az übernagy dolog, amibe bele kéne látni, amit más halandó nem láthat, csak a füvesköcsögök, amitől ti ilyen geci okosak vagytok?

szerencsétlen.

szívjatok, nem kell itt idegeskedni. meg csináljatok sok drogosblogot, attól jó lesz.

bodybulvár 2012.02.16. 08:51:11

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: te meg keress rá a drogok ártalmaira, lehet hogy hitelesebb anyagokat találsz. de olyan forrást keress, amit nem drogosok írnak.

rasztaszív 2012.02.16. 08:51:30

@bodybulvár:

gyorsan végigszaladva a posztodon 16 helyen leltem fel a "szar" szócskát.
nyilván,mert az értelmesebbekhez szól.

mement 2012.02.16. 08:53:23

@bodybulvár:
`mi a faszom az az übernagy dolog, amibe bele kéne látni, amit más halandó nem láthat, csak a füvesköcsögök, amitől ti ilyen geci okosak vagytok?`

Ez lenne a relevans cafolatod az onallo velemeny hianyara?

mement 2012.02.16. 09:02:07

@bodybulvár:
en peldaul ezt talaltam:
www.medlist.com/HIPPOCRATES/V/2/091main.htm

`Az eufória állapotának az elôidézésében a dopamin rendszer játszik fontos szerepet.

A mezolimbicus dopaminerg pályának alapvetô szerepe van az addiktív szerek megerôsítô és jutalmazó hatásának a kialakulásában. A vágycsökkentô szerek (mirtazepin, venlafaxin, bupropion, SSRI szerek) befolyásolják a mesolimbicus pályarendszer területén a dopamin felszabadulását. Az alkohol okozta károsodások nagy részéért az acetaldehid felelôs, megváltoztatja a neurotranszmitterek anyagcseréjét, fontos szerepet játszik az addikció és a tolerancia kialakulásában...`

`A tartósan magas acetaldehid szint fokozott veszélyt jelent alkoholos hepatitis, cirrhosis, pankreatitis, neuropsychiatriai betegségek, alkoholos demencia kifejlôdésére. A magyar populáció egyharmada a veszélyeztetett csoportba tartozik, akiknél korai életmód tanácsadás és kezelésbe vétel fontos, mivel az alkoholizálás évei alatt kialakuló dependens személyiségzavar miatt a legkülönbözôbb gyógyító eljárások által felépített új motivációs struktúrák gyakran az elsô lerészegedésnél porrá omlanak.`

Szelid sunmalac 2012.02.16. 09:45:46

Imadom, hogy ebben az orszagban mennyi kepmutato, vagy tenylegesen is eletkeptelnsegi szinten naiv ember el!

Nevek nelkul, de hadd mondjam el neked tisztes polgartars, hogy aki a tevemusorod kesziti, amiben epp a drogok rossz hatasait magyarazzak, aki lehetove teszi, hogy te most itt kommentet irhas, az, aki meghozza ezeket a torvenyeket, bizony ugyanattol az embertol veszik ugyanazokat a drogokat!

De tudod mit? Meg a NASA mernok is! Meg a mehesz, meg a kiemelet banki ugyfelekkel dolgozo vezeto, meg a Providentes ugyfelszolgalatos, meg a lakberendezo, meg az autoszerelo, meg a....

gigabursch 2012.02.16. 09:58:19

A fogyasztónak börtön

Az eladónak nyilvános karóba húzás.

30 kicsi díler karókon, és a nagyhalaknak megszűnne a piac és eltakarodnának az élet ezen területéről.

Ennyire egyszerű a megoldás.

HA meg nem nyomja fel a dílert, akkor neki is karóba húzás.

Altdel 2012.02.16. 10:05:46

@gigabursch: Majd akkor is úgy gondolod, amikor a gyerekedet (vagy helyettesíts ide bármilyen általad kedvelt személyt) húzzák karóba, mert eladott egy g füvet egy haverjának? Hja, persze ő nem, mert csak. Mert Te aztán tudod. :)

Amúgy mellékesen megjegyezném, hogy vannak országok/területek ahol hasonló módszerekkel büntetnek, és büntettek. Azonban nem jött be. Akkor itt szerinted miért működne?

mement 2012.02.16. 10:11:36

@gigabursch: mikor majd sittre vagnak a masodik vagy harmadik parkolasi vetsegedert, atfogod te gondolni ezt a fundamentalista al-rendparti frusztraciot.

lehuto 2012.02.16. 10:12:30

Az élet is függőséget okoz, és a végén mindenki belehal, tehát betiltanám azt is, vagy minimum egy letöltendő életfogytigot tolnék érte. Sőt, azt is tiltsátok be, ha valaki a rakás szar közepette valami kellemesre mer gondolni. Mindent, bazd, mindent tiltsatok be, hátha végre feláll tőle a bögyörőtök.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.16. 10:16:47

@bodybulvár:
Ha egy kicsit okosabb lennél (ami nem nehéz), akkor tudhatnád, hogy itt te vagy az, aki a drogokért lobbizik.
Ha kicsit többet tudnál az emberekről és a gazdaságról (ami szintén nem nehéz), akkor tudhatnád, hogy aki a tiltásért lobbizik valójában új drogok megjelenésért lobbizik, illetve a szervezett bűnözésért lobbizik. Csak legfeljebb nem tud róla.

De, ha a gazdasághoz nem is értesz, a történelmet egyszerűbb megérteni. Amikor az USA-ban betiltották az etalont (ami egyébként az egyik legdurvább kábítószer), akkor az emberek elkezdtek étert fogyasztani, ami legalább ilyen veszélyes, illetve töményebb italokat, amikkel gyorsabban lehet berúgni. Illetve ezzel párhuzamosan egy olyan erős szervezett bűnözést sikerült kiépíteni, amit évtizedekig nyögtek.
20 éve elkezdték a kábítószer-fogyasztókat üldözni. Az eredmény nem a kábítószer fogyasztás csökkenése, hanem hogy több százezer ember van börtönben és a droghelyzet rosszabb, mint Hollandiában, ahol nem veszik ennyire szigorúan.
Oroszországban is kőkeményen üldözik őket, még annyi engedékenységet se mutatva, mint az USA-ban. Az eredmény: Oroszországban kb. 7 % HIV fertőzött, akik 83%-a intravénás droghasználat során fertőződött meg.
De, ha szerinted ez így jó, akkor hajrá.

Wilson11 2012.02.16. 10:22:24

@bodybulvár: Kedves kis troll ez. Egyértelmű, hogy nem mond igazat. Ne etessétek.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 10:23:39

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

"a postás, a rendőr, a villanyszerelő,
a szomszéd, a gázos és a díjbeszedő
, a handlé, a szódás és a képkereskedő, a házmester, a fia és a kéményseprő."

hbb

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.16. 10:27:43

Orbán mikor kerül fel a listára, ő a legnagyobb kábítószar!

A kétszínű, sunyi, bóvlista "nemzeti" törpének most az EU válasz és IMF kölcsön előtt milyen fontos lett az ellenzék szava, jó hogy végre szólnak az egyetemisták is?
És a sok narancsfejű be is veszi a blöffjeit.

Orbán takarodj még van egérút!

A román elnök korrektül felállt felállt, hogy ne verjék szét az országát!

Orbán takarodj és kezeltesd magad!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 10:28:31

@RW00101001: dehogy troll, csak beleszorult egyetlen szubkulturaba..

ha olvasod a blogjat, vagy megnezed a filmjuket latod, hogy nem troll.

fanatikus mindossze.

Stakmann 2012.02.16. 10:44:04

Sok időtök van.:) A "problémának"közmegelégedést kivéltó megoldása,mert nem lehet mindenkinek a kedvére tenni.Egy dolog viszont biztos:Ha péntek este,a 40 órás munkahetem után,sörözni van kedvem a haverokkal,akkor azt fogom tenni.Ha csak otthon szeretnék pihenni,megnézni egy filmet és elszívni egy spanglit,akkor meg azt.A lényeg:hogy másnap fel fogok kelni kitakarítani a lakást:)

Stakmann 2012.02.16. 10:46:55

A "nincs" lemaradt...Ide juttatott a narkó:D

Cang 2012.02.16. 11:01:34

Persze, nem szabad a drogost büntetni, hadd szívjon, igyanak is jó sokat meg cigizzenek ész nélkül a népek, ez így normális, végül is tök buli, nem? Nem kell a sitt, nem kell a pénzbüntetés, nem kell semmi.

Csak egy nyilvános nyilvántartás. Ha valakit elcsípnek, azt oda szépen felrögzítik, hozzátartozóit kiértesítik. Mielőtt munkát kap valaki, szépen lecsekkolják hogy nem drogozik-e, teljes térítésköteles az orvosi ellátás, dupla a kötelező meg az életbiztosítás díja, évente jogosítvány hosszabbítás, stb. Szóval legyen tök nyilvános, és hosszú távon drága, különben teljesen elkurvulunk.

blah 2012.02.16. 11:09:30

Én örülök, hogy betiltják a designer drogokat, a régóta használt, jól bevált szerek jobbak, azért is maradtak fenn. Aki meg azt se tudja mi a hisztije tárgya az szerintem nem kompetens a kérdésben...

belekotyogok 2012.02.16. 13:26:27

@Cang: de akkor alkohollal és sima cigivel ugyanilyen listát....

Az ember egész egyszerűen függő típus, mindegy, hogy szokásról (szerencsejáték, rendrakás) van szó, személyről, vagy egyéb fogyasztási cikkről (kávé, csokoládé, tea, öngyújtógáz, alkohol, nikotin stb).
Arról van szó, hogy egyik függés társadalmilag tök elfogadott: tök normális, hogy minden sarkon kocsma van, tök rendben van, hogy emberek százezrei reggeliznek felest munkábamenetel előtt, az is oké, hogy a gyereknek ugyan nincs cipője, de cigi az van.
Míg más függőségeket (messze nem biztos, hogy egy alkalmi füves cigaretta károsabb a reggeli feleseknél) meg tűzzel-vassal tiltunk.

Ez olyan, mint az abortusz. Ha tiltva van, akkor is lesz, aki csinálja: drágán, titokban, ellenőrizetlenül, nem megfelelő szaktudással és nem megfelelő körülmények között.

Ezt kéne mérlegre tenni.

Cang 2012.02.16. 18:19:22

@belekotyogok:
Igen, abszolút egyetértek Veled. Hány gyereknek, családnak pokol az élete a passzív dohányzás meg a matta részeg szülők terrorja miatt? Akkora testi-lelki sérüléseket szednek össze, hogy fél életük rámegy mire kiheverik, ha sikerül kiheverni egyáltalán.
A múltkor beszélgettem egy hölggyel, akinek a húgát az állandóan részeg apuci szó szerint szellemi nyomorékká verte.
Nem állítom egy szóval sem hogy a drog károsabb mint a dohány meg az alkohol, sőt, de egyszer meg kell húzni egy határt, hogy eddig és ne tovább, mielőtt teljesen elqrvulunk.

Egész egyszerűen kellenek játékszabályok, amit a kedves miniszter elnöktől kezdve a 14 éves kölökig mindenkinek be kell tartani, mindenféle mentességek meg kivételek nélkül. Csak sajnos ez qrvára nem így van, mert vannak akiknek mindent szabad, és vannak akiket a legkisebb tévedésért is kicsinálnak. És ez szerintem a legnagyobb gáz.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.16. 18:27:03

@Cang:
Ez oké, de ha azt találjuk, hogy a tilalom nem megoldja, hanem súlyosbítja a problémát, akkor mit tegyünk?

Cang 2012.02.16. 19:42:31

@Lord_Valdez:
Szerintem akkor sem szabad a fejünket a homokba dugni. Az a rendszer, ami eddig ment, nem hozott eredményt, mert széles körben drogoznak a népek, és ez nem jó.
Ez egy új próbálkozás, aztán meglátjuk. Vannak országok ahol drogterjesztésért simán felkötik az embert, vagyis nemigen van cucc, és érdekes módon drog híján mégsem lelki roncsok a fiatalok. Vagyis van élet drog nélkül? Én azt mondom hogy van.

Éhes_ló 2012.02.16. 23:18:54

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: nem. Azt tölt el jó érzéssel, ha a törvénysértők ellen eljárnak.

Éhes_ló 2012.02.16. 23:20:38

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: ez ma még nem így van.
A törvény mondja meg mit nem tehetsz.
Aki pedig vét a törvény ellen, azt meg kell mérni.
Alaposan, hogy tanuljon belőle.

Éhes_ló 2012.02.16. 23:23:08

@Kompli: ez mire válasz?
Az, hogy hülye és alkalmatlan bírók vannak zártosztályon (börtönön) kívül, mennyiben érv a törvények betartása és betartatása ellen?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.17. 07:00:51

@Cang:
Hol van ilyen ország?
Max. Szingapúr, de az egy városállam és rendőrállam. Ott könnyű. (bár a helyiek lelki egészségét inkább ne feszegessük)
Thaiföldön igaz, hogy felkötik az embert, mégis az egyik legnagyobb kábítószer exportőr.

Szerintem pont a szigorítás a homokba dugás. Nézd meg Oroszországot.
addictus.blog.hu/2012/02/15/borton_egy_fuves_cigiert/fullcommentlist/1#c15837600

Cang 2012.02.17. 09:37:16

@Lord_Valdez:
OK, ha az ejnye-bejnye nem elég, a szigorítás meg csak több bajt hoz, akkor hagyjuk az egészet a francba, és próbáljunk meg együtt élni a jelenséggel? A 14 éves lányokat szétdugják a szintén beszívott színesbőrűek, intézzük el annyival, hogy hát istenem, ez egy ilyen világ? Valaki tönkre teszi magát meg a családját a fű miatt, hát rajta, jól van ez így? Nincs jól, és ilyet nem szabad.

A fő gond az hogy miért szívnak az emberek? Mert már nem elég a disco, nem elég a mozi, nem elég a videó meg a TV, nem elég semmi, hanem nagy jó dolgukban instant és azonnal ható szellemi élmény kell? Aztán pörgök és bátor vagyok, és jó nekem, és mindent szabad? Gondolom ezért, bár én még nem szívtam soha, ez csak tipp. A fő kérdés az, hogy mi legyen az élmény a drog helyett. Szerinted?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.17. 11:22:24

@Cang: "Valaki tönkre teszi magát meg a családját a fű miatt, hát rajta, jól van ez így?"

eddig valakit es a csaladjat a fu miatt csak a hatosagok tettek tonkre...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.17. 12:35:15

@Cang:
A nemi erőszakra más most is van szabályozás.
"Valaki tönkre teszi magát meg a családját a fű miatt, hát rajta, jól van ez így?"
Erre pedig a válasz, hogy igen. Vagy pontosabban nem lesz jobb attól, hogy börtönbe zárod. Azzal is tönkreteszed.
Viszont, ha nem zárod börtönbe, akkor lehet rajta segíteni is.

Ugyanazért, amiért isznak, dohányoznak, szexelnek, játszanak stb.: Mert jól esik.
És vannak gyenge emberek, akik függővé válnak. Rajtuk lehet segíteni, a többit viszont felesleges macerálni.

Cang 2012.02.17. 13:35:32

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Ebben biztos vagy?

@Lord_Valdez: A sittben nem az a pláne hogy oda becsukják az embereket, hanem az hogy nem akarnak oda kerülni, és igyekeznek elkerülni, emiatt nem tesznek olyan dolgokat, amivel ezt kockáztatják. Az biztos, hogy a dutyi veszélye csak addig jó, hogy aki eddig nem szokott rá valamire, az ne is kezdje el. Aki viszont elkezdte és függő, az segítségre szorul, és kezelni való. Könnyedén el tudok képzelni olyat, hogy aki függ, az most igyekszik mielőbb kitisztulni, nehogy hűsre tegyék.
Ja különben néztem az Oroszokat, elég halvány a morál, a rengeteg öngyi van, lehet hogy szarul érzik magukat az emberek, ezért is lehet sok gond a droggal is.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.17. 14:06:20

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Itt vagy te elzsidósodott magyar gyerek?! Megint a drogosokat véded? Mit küldjek majd a sittre a csomagban?
Anyagot ne kérj!

salted 2012.02.17. 14:21:07

@Dr. igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: "eddig valakit es a csaladjat a fu miatt csak a hatosagok tettek tonkre.."

ne haragudj, de ez egész egyszerűen nem igaz

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.17. 14:28:10

@Cang:
Na, az elrettentés nem itt működik.
Senki se feltételezi, hogy le fog bukni és itt aztán tényleg nincs is oka rá.
Baromi magas a látencia. Van fél millió füvesünk és a hatóság kb. 10 ezerről tud.
Másrészről az emberek egymás közt nyomják, ezért nincs is okuk feltételezni, hogy lebukhatnak és egymást nem nyomják fel. Nem ártanak másoknak, ezért nincs sértett, aki felnyomja. Nincs ellenérdekelt stb.
Sőt, mivel egymás közt nyomják, a csoport konformitás erősebb, mint az állami szabályok. Ilyenkor a törvények nem sokat érnek.

Valószínűleg tényleg korrelálhat a dolog az általános pesszimizmussal. (Magyarországon kb. 1 millió embernek vannak alkoholproblémái) Mindazonáltal, a lényeg, hogy a szigor Oroszországban nem a várt eredményt hozta, hanem a közös tűhasználattal terjedő betegségek tömeges elterjedését.

Bobby Newmark 2012.02.17. 14:44:03

@Bobby Newmark: Ezt visszavonom, és shitgun ügyész haverja meg adja vissza a diplomáját.

Ezmiezmarmegint? 2012.03.01. 12:05:54

Szájkarate magas fokon...
A probléma az, hogy akinek kellene ezt az oldalt az nem olvassa, értem ezalatt a törvényalkotókat.
Sebaj. Majd amikor a "hatékony" törvények miatt emberek fognak meghalni az utcán mert a bűnszervezetek (lásd amerikai alkohol tilalom) olyan erősek és elszántak lesznek majd lesz sírás rívás.
Megjelennek majd az olyan drogok mint a crack, a krokodil és társaik. Egy része a könnyű pénzkereseti lehetőség miatt (egy használat után teljes függőség ezáltal teljes kiszolgáltatottság) megéri majd a kockázatot a dílernek, és a nyomor is kitermeli a maga kábítószerét ami gyors lesz és halálos.
Nem baj, tiltsuk tűzzel vassal! Megjegyezném sehol a világon nem vált be;) Az inkvizíció sokat tett a kereszténységnek...Lehet gondolkodni.
A történelem ismétli önmagát.
Az ősember rágta a kendert, talán így fedezte fel a kereket, talán nem de tény, hogy fogyasztotta. A cefre fogyasztása azaz a fáról lehullt erjedt gyümölcs rágcsálása is évezredeket ível át. Az emberi természet ilyen és kész.
A drog az élet szerves része.Ki a hitben keresi ki egy növényben, teljesen mindegy.
Akkor már inkább egy ellenőrzött és legálisan működő közeg mint fiatalok tömege akik sárga cannabis levelet hordanak majd a kabátjukon mielőtt lágerbe kerülnek.

Ez az ország egyre élhetetlenebb!
A fiatalok tömeges kiáramlása majd felnyitja a dílerekkel kollaboráló bigott kretének szemét akik a lobbi érdekek miatt hoznak értelmetlen törvényeket, majd amikor csak a nyuggerek és cigányok országa lesznek lesz min elgondolkodni de tenni ellene már nem lehet.

Költözöm a Plútóra oszt csókolom...

Ezmiezmarmegint? 2012.03.01. 12:50:01

Ui: Legyen min csámcsogni!

http://www.youtube.com/watch?v=pjiEfmoSNes&feature=player_embedded#!

amdn 2012.07.26. 16:16:39

Úgy néz ki, hogy lecsuknak fogyasztásért, mármint a nyomozó azt mondta, mivel visszaeső vagyok, pedig nem történt átadás, egyedül fogyasztottam a szobámban, ráadásul tévesen jöttek ki házkutatásra, nem is engem kerestek és csak a csiga volt a hamusban. De büntetve egyszer sem voltam, mert elterelést választottam, viszont ebben a városban nincs drogambulancia és nem volt pénzem hetente utazni, így vádatemeltek és állítólag le fognak csukni. MIT SZÓLTOK EHHEZ? ILYEN LÉTEZIK ITTHON, VAGY CSAK PARÁZTATNAK?
süti beállítások módosítása