KIMM-top

 

Jó hírünk van! Pályázaton nyert támogatás segítségével ingyenessé tettük soron következő képzésünket.

Szeretettel hívjuk és várjuk INGYENES, kreditpontot adó, akkreditált drogprevenciós továbbképzésünkre pedagógusoknak és szociális szférában dolgozóknak

Drogprevenció és személyiségfejlesztés elősegítése az iskolákban.
A drogprevenció iskolai lehetőségei.

Drogprevenció és személyiségfejlesztés elősegítése a tinédzser és fiatal felnőtt korosztályban. A drogprevenció lehetőségei a szociális területen


Időpont:
 2020. október 13-15.


Pedagógus-továbbképzés adatai:
Nyilvántartási szám: PED/944-12/2019
A továbbképzés óraszáma: 60 óra


Szociális továbbképzés adatai:
Engedélyszám: T-07-015/2017
A továbbképzés kreditértéke: 50 pont


A képzés ingyenes! 

Figyelem! Étkezést, szállást nem tudunk biztosítani.

Helyszínváltozás! A jelenlegi járványügyi helyzetre való tekintettel – szociális intézményben nem tartható tanfolyam –, képzésünket Budapestre helyeztük át.

Az új helyszín: Tisztás Közösségi Hely, Budapest X. kerület, Zágrábi utca 3-5. fszt. (sarokingatlan, az Ecseri vagy a Pöttyös utcai metrómegállótól pár perc sétára)
A Tisztás Közösségi Hely a drogmisszió részlegeként drog- és alkoholmentes.

A képzést a járványügyi szabályokat betartva, kis létszámmal, a résztvevők biztonságára ügyelve szervezzük meg. Ezért az alábbi biztonsági szabályok betartását kérjük:
- Ha nem érzi jól magát, lázas, köhög, kérjük, maradjon otthon.
- Kérjük, viseljen maszkot a képzés teljes időtartama alatt.
- Kérjük, használja a helyszínen kihelyezett kézfertőtlenítőket.

A továbbképzés célja:

A résztvevők alapvető addiktológiai ismeretekhez jussanak, tanulják meg a drogfogyasztás felismerésének szempontjait és megnyilvánulásait. Elméleti és gyakorlati ismereteket sajátítsanak el a segítésben alkalmazható módszerek, eszközök, technikák használatára.

A szakembereket képessé kívánjuk tenni arra, hogy a drog és függőség kérdései, s a hozzá kapcsolódó rizikók megbeszélhetővé váljanak iskolai környezetben is, hogy a fiatalok védekező készségei megerősödhessenek. A pedagógusok a tanult készségeket egyéb tanórai és pedagógiai helyzetekben is felhasználva váljanak nyitottabbá és felkészültebbé az iskola egészségfejlesztési feladatai iránt.

A résztvevők ismerjék a drogok fajtáit, hatásait, a szerhasználat kialakulását, a drogkarrier lefolyását, következményeit, a szerhasználattal összefüggő személyiségzavarokat, azt, hogy mikor tekintjük a szerhasználatot betegségnek. Ismerjék a drogmegelőzés és -gyógyítás, valamint az esetmegbeszélés, szupervízió működésének módszereit.

Legyenek képesek a személyközpontú megközelítés - empátia, tolerancia, kongruencia, spontaneitás – helyzetnek megfelelő tudatos alkalmazására, a nondirektivitás, a motivációs interjú használatára. Legyenek képesek a hivatásszerepben megtapasztalt (érzelmi, magatartási, életvezetési, kapcsolati) problémahelyzetek reális észlelésére, reflektálására, illetve feldolgozására, a kollegiális szakmai együttműködés használatára.

A pedagógusok és szociális szakemberek sokszor eszköztelenek a drogprevenciós foglalkozások megtartására.
A diákok, illetve a szociális ellátásba kerülők lelki problémáinak kedvező irányú befolyásolására sem a pedagógusképzés, sem a szociális alapképzés nem készíti fel kellőképpen a szakembereket. Az érett személyiség kialakulásának egyik legfontosabb színtere az iskola, ezért azok egészségfejlesztő szerepe egyre hangsúlyosabb. E továbbképzés a drogprevenciós tevékenység bevezetésére alkalmas szemlélettel és módszerekkel ismerteti meg a résztvevőket.

A képzés 30 órás, 3 x 1 napos (10 óra elmélet és 20 óra gyakorlat), majd 30 órás, 3 x 1 napos esetmegbeszélő részből áll. Az elmélet felöleli az addiktológia és a drogmegelőzés kérdésköreit. A képzés különlegessége, hogy a megszerzett ismeretek és készségek napi alkalmazásában is segíti a szakembereket. A második 30 órában a résztvevők személyközpontú esetmegbeszéléseken kapnak segítséget konkrét drogprevenciós tapasztalataik feldolgozásához. A 3 x 1 napos esetmegbeszélő alkalmakat a résztvevőknek alkalmas napokon tartjuk a projekt elején, közepén és befejezés előtt.

A követelmények jellege miatt (/ön/reflektivitás, készségbeli fejlődés) szokványos záró vizsgaforma nem alkalmazható. A kiértékelés alapja a csoportban zajló kölcsönös visszajelentések rendszere.

A résztvevők az első 30 órás modul befejezéseként 20 kérdésből álló tételsor alapján (addiktológiai alapismeretek, megelőzés és kezelés eszköztárának és lehetőségeinek elsajátítása) tesznek vizsgát a továbbképzés elméleti anyagából, mely a problematika megértését helyezi a fókuszba.
Az esetmegbeszélő alkalmak zárásaként 2-3 oldalas (másfeles sorköz, 12-es betűméret) házi dolgozatot készítenek, mely
A) saját drogprevenciós munkából esetfeldolgozás
B) drogprevenciós elméleti probléma kifejtése
C) drogprevenciós témából szabadon választott probléma gyakorlati megközelítésű feldolgozása úgy, hogy az tükrözze a megszerzett ismereteket és a pedagógus saját szakmai önreflexióját.
Záró (3-5 oldalas, másfeles sorköz, 12-es betűméret) dolgozatot írnak, mely a drogprevenciós továbbképzésről írt önreflektív elemzés.

A tanúsítvány kiadásának feltétele az elméletből letett sikeres vizsga, a dolgozatok beadása és a továbbképzésen való 90%-os részvétel.

Képzéseinkre az alábbi linkre kattintva jelentkezhet:

https://forms.gle/QVbDFWut7QTZAFEe9


Jelentkezési határidő: 2020. október 10.

További információ: 06-30-314-3417, tovabbkepzes@kimm.hu  

A bejegyzés trackback címe:

https://addictus.blog.hu/api/trackback/id/tr516225190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása