Kapcsolódó kép

Nincs egyedül. Élete során sok embernek van öngyilkossági gondolata. Az öngyilkossági gondolatok, érzések nem jellemhibára utalnak, nem jelentik azt, hogy Ön őrült, bolond, gyenge jellem vagy zavarodott. Pusztán annyit jelent, hogy jelenleg több fájdalmat él át, mint amennyivel meg tud küzdeni. Ez a fájdalom jelenleg mindent elárasztónak és örökkévalóságnak tűnik. De idővel és megfelelő támogatással túl tud lenni ezeken a problémákon és a fájdalmas, öngyilkossági érzések elmúlnak.

Öt dolog, amit tehet, ha éppen most öngyilkossági gondolatai vannak

1. Ígérje meg, hogy most rögtön nem tesz semmit

Még ha sok fájdalma is van, adjon magának időt! Ígérje meg magának: “Várok 24 órát és ez idő alatt nem teszek semmi drasztikusat.” Vagy várjon egy hetet!

Fontos, hogy egy dolog gondolni valamire, és más megtenni azt. Az öngyilkossági gondolatoknak nem kell valósággá válniuk. Nincs határidő, senki sem sürgeti Önt, hogy valósítsa meg ezeket a gondolatokat most rögtön. Várjon. Várjon, és tegyen különbséget, hagyjon elég távolságot az öngyilkossággal kapcsolatos gondolatok és a tényleges öngyilkosság között.


2. Kerülje a drogokat, az orvos által nem felírt gyógyszereket és az alkoholt
Az öngyilkossági gondolatok még jobban felerősödhetnek, ha drogot, alkoholt vagy más tudatmódosító szert vesz magához. Fontos, hogy ha reménytelennek érzi a helyzetét, öngyilkosságon gondolkodik, akkor ne szedjen be olyan gyógyszert, amit nem írt fel orvos, illetve ne igyon alkoholt.

3. Tegye biztonságossá környezetét
Távolítson el minden olyan dolgot a környezetéből, amivel árthat magának, pl. tablettákat, késeket, pengét, lőfegyvert, kötelet. Ha erre nem képes, menjen olyan helyre, ahol biztonságban érzi magát. Ha gyógyszer túladagolását fontolgatja, adja oda a gyógyszereket valakinek, aki később, a megfelelő időben, majd vissza tudja adni magának.  

4. Van rá remény! - Az ember túl tud lenni nehéz helyzeteken
Akik Önhöz hasonlóan rosszul érzik magukat, még ők is túl tudják élni ezeket az érzéseket. Van rá remény! Jó esély van rá, hogy túl fogja élni ezeket a nehéz érzéseket, még akkor is, ha most nagyon gyűlöli magát, reménytelennek, egyedülinek érzi magát. Csak adjon magának időt és ne próbáljon egyedül kikeveredni ebből, kérjen segítséget!

5. Ossza meg öngyilkossággal kapcsolatos gondolatait mással
Az öngyilkossági gondolatokkal, érzésekkel, szándékkal való megküzdés első lépése sokak szerint az, hogy beszéljünk valakivel, akiben bízunk. Lehet ez egy barát, háziorvos, terapeuta, pszichológus, tanár, edző vagy egy telefonos segélyszolgálat munkatársa is. Találjon valakit, akiben megbízik és meséljen neki, hogy milyen rossz dolgokat él át most. Ne hagyja, hogy a félelem vagy a szégyen visszatartsa a segítségkéréstől! Csupán az, ha beszél valakivel arról, hogyan jutott el erre a lelki mélypontra, sok feszültséget szabadíthat fel és segíthet a problémákkal való megküzdésben. 

öngyilkosságmegelőzés

A bejegyzés trackback címe:

https://addictus.blog.hu/api/trackback/id/tr9813621940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása