Az Indianai Egyetem neurológusai a sör iránti vágyódás keletkezését vizsgálva arra a megállapításra jutottak, hogy az agy még az alkoholmentes változatban is dopamintermeléssel válaszol a sörfogyasztásra. A dopamint az agy jutalomként érzékeli, a vegyületet már rég bizonyos dolgok, így az alkohol iránti vággyal hozták összefüggésbe.

"Úgy véljük, ez az első olyan, emberek bevonásával végzett kísérlet, amely azt mutatja, hogy az alkohol bódító hatása nélkül egy szeszes italnak már az íze is kiválthatja ezt a dopaminaktivitást" - fogalmazott a kutatást vezető David Kareken neurológus. A vizsgálatot 49 férfi bevonásával végezték: a résztvevők kedvenc sörmárkájukat, vagy egy alkoholmentes sportitalt fogyasztottak, ennek során vizsgálták az agy dopaminaktivitását.

A Neuropsychopharmacology című tudományos folyóiratban közölt eredmények szerint a sörfogyasztás esetében már önmagában a nektár íze is dopamintermelődést váltott ki. A hatás ráadásul sokkal nagyobb volt, mint a sportital esetében, noha sok résztvevő azt mondta, a citromízű Gatorade-et részesíti előnyben. A kutatás arra is rávilágított, hogy azoknál a férfiaknál, akiknek családjában volt alkoholista, sokkal erősebb volt a dopaminaktivitás. 

Index

A bejegyzés trackback címe:

https://addictus.blog.hu/api/trackback/id/tr15233794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása