2012.02.15. 13:16
Börtön egy füves cigiért?
Március elsejével életbe lép a C-lista, amely a szakemberek szerint pozitív hír. Azzal viszont többen nem értenek egyet, hogy a Btk.-ban tovább szigorítanák a drogfogyasztást.
Március elsejével lép életbe a sokat emlegetett C-lista. Ez tartalmazza a bódító készítmények törzsképleteit és azok variánsait is. Így megszűnhet az a gyakorlat, hogy miután betiltanak egy-egy kábítószert, az előállítók a droglaborban kis módosítással újra legálissá és piacképessé teszik. Aki mégis megteszi, börtönbe kerülhet. A rendelettől a fiatalkorúak drogfogyasztásának visszaesését várják. Az elmúlt hetekben halálos áldozata is volt az úgynevezett dizájner drogoknak.
A márciustól induló C-lista már a bódító készítmények törzsképletei mellett azok variánsait is tartalmazza, tehát a kis módosítással korábban ismételten legálissá tett szereket is azonnal letiltja. A C-listás szerek árusításáért 2-3 év jár, de aki iskolában vagy környékén teszi, az 5-8 év börtönt is kaphat. A közben megjelenő új szerek pedig már 1-2 héten belül felkerülnek a tiltólistára.
Zacher szerint "visszaszorulhat a pofátlan internetes kereskedelem"
Zacher Gábor toxikológus főorvos a Közbeszédben elmondta: a C-listának köszönhetően véleménye szerint visszaszorul majd a droghasználat. A főorvos szerint eddig ugyan döcögős volt a boltok bezárása, ami innentől kezdve könnyebb lesz. Zacher szerint a pofátlan internetes kereskedelem is biztosan vissza fog szorulni. Mint mondta: „ezentúl sokkal többet kell majd talpalni, hogy az ember cucchoz jusson, és már nem az lesz, hogy otthon feltett lábbal kettőt nyomnak a gépen és házhoz jön a drog.”
Január elsejével kilenc dizájnerdrogot soroltak át a kábítószerek közé. Ilyen például a korábban az interneten is kapható mefedron, format, metilon és több úgynevezett szintetikus kannabionid. Ezek fogyasztásáért az év eleje óta akár kettő, árusításáért akár 8 év börtönt is kiszabhatnak.
Bilkei és Zacher szerint nem megoldás a Btk. további szigorítása
Arra a felvetésre, hogy a Büntető Törvénykönyvben tovább szigorítanák a drogfogyasztást (például, 2-8 évig terjedő börtön járna egy füves cigi elszívásáért), Bilkei Pál kriminálpszichológus elmondta: Magyarországon százezerre tehető azoknak a fiataloknak a száma, akik fogyasztottak már valamilyen szert. Bilkei szerint büntetés helyett segíteni kellene a fiatalokat abban, hogy a drogok csábításának ellen tudjanak állni. Hozzátette: akik árulják a drogot, azokat pedig meg kell büntetni.
A toxikológus a megelőzés fontosságáról beszélt
Zacher Gábor sem ért egyet a büntetési tételek emelésével. Mint mondta: „messzemenőkig nem értek egyet a büntetés szigorításával, azt gondolom, hogy a megelőzés szerepe a legfontosabb”. A toxikológus kifejtette: a gyerek áll szemben a dílerekkel, s neki kell tudni nemet mondani. Arra kell felkészíteni, hogy valóban nemet tudjon mondani. „Lesz olyan, aki ki fogja próbálni, lesz, aki függő lesz, és lesz, aki bele fog halni” – mondta. Hozzátette: a célunk csak az lehet, hogy a gyereknek olyan értékrendszere legyen, hogy merjen nemet mondani és ők maguk jöjjenek rá arra, hogy a szerhasználat megváltoztat, s ezt csak úgy lehet elkerülni, ha nem nyúlnak a drogokhoz – közölte a szakember.
Bilkei: a család szerepe a legfontosabb
Bilkei Pál hangsúlyozta: a családnak nagyon fontos szerepe van abban, hogy a gyerek ellen tud-e állni a drogok kísértésének. A kriminálpszichológus szerint a legfontosabb az, hogy a gyerek biztonságban és jól érezze magát a családban, mert ha így van, akkor nem fog a droghoz nyúlni. A szakember továbbá az iskolai közösség fontosságát hangsúlyozta a Duna esti műsorában. Mindkét szakember egyetértett abban, hogy szigorúbb büntetési tételnek nem lesz visszatartó ereje.
Arra az újságírói felvetésre, mely szerint vannak akik attól tartanak, hogy a szigorítás miatt kevesebben mennek majd be a drogambulanciákra gyógyulni, Zacher Gábor elmondta: „alapvetően az egészségügyi ellátórendszerből nem szivároghat ki adat a hatóságok felé. Oda azért jönnek, hogy segítséget kérjenek”.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
rasztaszív 2012.02.15. 18:05:50
nem a tudatmódosító szerek miatt több a deviancia,hanem a túlnépesedés,és az ebből adódó társadalmi feszültségek miatt.ha a társadalomban felszaporodó devianciákkal akarunk valamit kezdeni,akkor a túlnépesedéssel kell valamit kezdeni.
első lépésnek megfelelő lenne a túlnépesedés tagadásának büntetése.
a társadalmi feszültségek téves,vallási alapú,elnyomó jellegű kezelése biztosan robbanáshoz fog vezetni.a következményeket pedig viselnie kell majd annak a vallásnak is,amelyik ideológiai alapot teremt tömegek (vallási alapú) terrorizálásához.
puszták éhes vándora 2012.02.15. 18:08:10
Valóban a megelőzés a legfontosabb. Ennek módjait, módszereit kellene alaposan körüljárni. A megelőzésben részt kell vennie egyaránt a családnak, az iskolának, a közösségnek, végül de nem utolsó sorban az arra hivatott hatóságnak.
szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.15. 18:24:28
Ha elvágom a szomszéd nyakát, kevesebbet kapok szerintem... Ha részegen elütök valakit és bele is hal, kevesebbet kapok. Ha esetleg rendőr a célszemély, még ülni sem kell.
Ha bekokózva-berúgva baszom szét egy ember életét, 5 hónappal megúszom.
De ezek eltörpülnek egy füves cigi mellett, persze.
Drugs are bad, 'mkay?
2012.02.15. 18:31:37
2012.02.15. 18:38:36
ajatrollah 2012.02.15. 18:46:12
rasztaszív 2012.02.15. 18:51:34
ha az egészségkárosító hatás alapján osztályoznánk az anyagokat,és nehezítenénk a hozzáférést,azzal nem lenne semmi gond.
de nem erről van szó.az osztályozás alapja a tudatmódosító hatás,aminek egyrészt nincs köze az egészségkárosító hatáshoz(számos tudatmódosítónak NINCS kimutatható egészségkárosító hatása),másrészt a tudatmódosító hatás megítélése világnézeti,vallási kérdés.
nincs rá racionális magyarázat,hogy ez (maga a tudatmódosító hatás) miért zavar bárkit?miért kell büntetni,ha valaki a saját tudatával csinál valamit?ez az önrendelkezési jog,és ezen keresztül a vallásszabadság korlátozása egy másik világnézet nevében.
EZ VALLÁSI ALAPÚ TERROR!
2012.02.15. 18:59:01
Bobby Newmark 2012.02.15. 19:05:00
Innentől kezdve csak az a kérdés, hogy melyik legyen? Nem hasznos, vagy kifejezetten káros?
Egyébként meg az egyén kikapcsolódása meg bizony hasznos a társadalomnak, ezt elég nehéz lenne letagadni.
Éhes_ló 2012.02.15. 19:08:05
De az irány jó.
Egyre keményebb üldözéssel és durva büntetések kilátásba helyezésével kell küzdeni a kábítószer fogyasztás és kereskedelem ellen.
Arról is el kellene gondolkodni végre, hogy ne csak az extrém sportokat űző póruljárt sérültek gyógyíttatását ne térítse a közösség, hanem a kábszeresekét, alkeszekét se.
Az fizessen aki saját magát pusztítja.
kzoltana 2012.02.15. 19:10:10
www.vagy.hu/tartalom/cikk/1043_visszaszoruloban_a_heroin
2012.02.15. 19:11:57
Törvénytisztelő fogyasztó meg bármilyen sajnálatos, nincsen, lévén a drogfogyasztás törvénybe ütközik. Másrészt meg gimiben tanítottam négy évet, kifejezetten problémás kölköket, úgyhogy nekem senki se mondja, hogy a drog oké, mert rengeteg szétesőben lévő és már széthullott tizenévest láttam. Tiszta sor, hogy az alkohol, a kávé a cigi se tesz jót, de ettől még a fű meg bármi más még nem lesz hasznos.
rasztaszív 2012.02.15. 19:13:11
a zsidó-keresztény kultúrkör kialakulásának,jelenlétének vannak pozitív hatásai.az inkvizíció ténykedései viszont aligha sorolhatóak ebbe a körbe...
a tudatmódosítókat fogyasztók büntetésének elve pedig tőlük ered.és ez az elv nem az egész zsidó-keresztény kultúrkör fundamentuma.
2012.02.15. 19:15:21
Sztavrosz_ (törölt) 2012.02.15. 19:19:10
És nemértem miért nem csukják le a fegyverkereskedőt / gyártót egy-egy fegyveres gyilkosság után!!
Ugye hogy abszurd?
Amikor agyonvágnak valakit féltéglával arról nemis beszélve...
Sztavrosz_ (törölt) 2012.02.15. 19:21:52
Miért kell valakit elítélni azért mert füvezett, és nem ha alkoholt ivott?
Miért kell megvárni amíg az alkoholista megveri a feleségét / gyerekét?
rasztaszív 2012.02.15. 19:21:57
"a tudatmódosítókat fogyasztók büntetésének elve inkvizíciós jogelv,a római jogban ismeretlen,az inkvizíció pedig már alkalmazta,így az eredete nem kérdéses."
a "drogfogyasztás" büntetését ŐK TALÁLTÁK KI.miféle árnyalatokról beszélsz?
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 19:23:31
talalos kerdes:
na mi az alapveto kulonbseg az altalad felsorolt harom tevekenyseg kozott?
2012.02.15. 19:23:41
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 19:25:25
valoban, mar el sikerult tobbezer-milliard dollart kolteni a droghaborura az adofizetok penzebol es sikerul kb. 150.000 embert megolni kozben.
2012.02.15. 19:28:43
plephyl 2012.02.15. 19:30:11
BannD 2012.02.15. 19:32:02
Mindenki tudja, hogy a kender betiltása az amerikai faipari lobbi eredménye, és a 20'-30'-as évektől számítható. Nem tudom mi bajod az egyházakkal, hogy ennyire vérszemet kaptál, biztos molesztált egy pap kiskorodban. Azt meg honnan szeded, hogy a deviáns viselkedésformák elterjedése a túlnépesedés hozadéka? Mert ez nettó baromság.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 19:34:52
de meg kellene varni, hatha ha nem all allando fenyegetes alatt, meg akar jo ember is lehetne belole, mint freudbol, sir arthur conan doyle-bol pl. ok most buynozok lennenek, ha a jelenlegi torvenykezes eletben lett volna.
pandora szelenceja akkor nyilt ki, amikor 60 eve az addig teljesen legalis drogokat egy szubjektiv, tudomanyosan ala nem tamaszthato merce szerint elkezdtek felosztani illegalisra es legalisra ezzel megalkottak a torvenyhozok a szervezett bunozes intezmenyet.
Bobby Newmark 2012.02.15. 19:35:24
A másik fele a dolognak, hogy neked lehet, hogy megfelel az alkohol, de mi van, ha valaki nem akarja tönkrebaszni magát a az egyetlen legális, de a felhozatalból az egyik legkárosabb droggal?
Azt meg egyébként senki nem akarja, hogy kis tini pöcsfejek szívjanak, ÉPP EZÉRT KELL legalizálni. Mert a díler nem kér személyit.
rasztaszív 2012.02.15. 19:35:38
szerintem pedig nem felesleges vitatkozni róla.
a "droghasználat" büntetése egy ensz-egyezménybe becsempészett inkvizíciós jogelv alapján történik.
erről pedig mintha kevesen tudnának...úgyhogy szerintem meg jobb ha beszélünk róla,hadd tudja mindenki!
Éhes_ló 2012.02.15. 19:35:58
BannD 2012.02.15. 19:36:20
Valójában a jelenlegi, kapitalista jogrendelkezés nem az egyén saját magától való védelmén alapul. Sokkal inkább abban áll, hogy ha a pénzét illegális dolgokra költi, az kiáramlik a gazdaságból, kár okozva a piacnak és az államnak.
Egyszerűen rossz fogyasztó. Nem beszélve a függők egészségügyi ellátásáról.
plephyl 2012.02.15. 19:36:38
ilyen embereknek bármiféle drogenyhítő politikát nem lehet eladni.
nagyon lassú, fokozatos változtatásra volna szükség. el kéne jutni a legalizálásig. a fűnél mindneképp, a többinél kérdéses.
a drog és a drogfogyasztók üldözése nagyobb kárt okoz a társadalomnak, mint maga a drog. én így látom.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 19:37:22
Szóval okozata a drogellenes háborúnak, nem pedig oka.
Kb ugyanaz a drogellenes harc eredménye, mint a prohibícióé volt az USA-ban: sok alkesz, értelmetlenül kidobott dollármilliárdok és meggazdagodott bűnözők.
Az alkoholtilalom fenntartásában a szeszcsempészek voltak érdekeltek.
A drogtilalomban pedig a dílerek.
Ha legális lenne a fű, nem lenne értelme az utcán árulni.
A büntetések szigorításával meg csak a kockázat és az ár, ezzel pedig az elméletileg (és gyakorlatilag) megszerezhető haszon.
Néha elgondolkozom rajta, hogy a drogszigor élharcosai nem dílerek-e.
Mondjuk keresztények, azokból pedig simán kinézem...
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 19:37:29
valoban, mert az inkvizicio siman megkinzott es megolt, a jelenlegi drogtorveny viszont eleted vegeig megbelyegez es bunozot csinal beloled.
melyik a jobb? meghalni gyorsan, vagy evtizedekig ugy elni, hogy lehettel volna barmi, csak nem engedtek...?
Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2012.02.15. 19:38:47
Közületek hányan fogyasztottatok, vagy láttatok valakit, vagy ismertek valakit aki a környezetetekben fogyasztott valamit? oké köszönöm.
tagadhatjuk, tilthatjuk, belerúghatunk abba aki bedob egy tablettát, elszív egy cigit. besöpörhetjük a szart a szőnyeg aá, és mondhatjuk azt, hogy 6-8 évet kapsz, ha egyáltalán rálépsz a szőnyegre.
az a helyzet, hogy a drága törényhozásnak fogalma sincs, halvány fingja sincs arról, hogy mennyire elterjedt a kábítószer, hogy ez 99%-ban független a társadalmi helyzettől. a fiatalok (<25) minimum a liberális álláspontot képviselik. TELJESEN TERMÉSZETESSÉ VÁLT.
tehát
nem az a kérdés, hogy tiltjuk-e.. iszonyú kereslet van. itt nem a BTK-val kell rendet rakni.
Zacher a legértelmesebb közszereplők egyike, teljesen egyet érthet vele bárki:
itt bizony a fejekben kell rendet rakni, hogy tudja mindenki, hol van a határ.
plephyl 2012.02.15. 19:39:35
még egy kérdés: miért nem bűn a a szemedben az alkoholfogyasztás, míg a fűfogyasztás igen.
csak azért, mert a törvény így szól vagy más oka van?
Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2012.02.15. 19:40:34
dr.Hüppögő Balneológus 2012.02.15. 19:41:25
Szeretünk Viktor! Fújjj imperialista drog, éljen a Szabad Magyar Pálinka!
Még az orrodat is tisztíccsa.
Bobby Newmark 2012.02.15. 19:44:18
rasztaszív 2012.02.15. 19:44:21
"Azt meg honnan szeded, hogy a deviáns viselkedésformák elterjedése a túlnépesedés hozadéka? Mert ez nettó baromság. "
az emberi túlnépesedés nem egy lezajlott,"kitanulmányozott",leírt jelenség.most zajlik.
de az állatvilágból vannak példák,és a jelek szerint sajnos nem nagyon különbözünk...
javaslom tanulmányozni a biológiai lexikonban a "gradáció" címszavat.
juliangrendel 2012.02.15. 19:45:12
a széthullott tizenévesek egy üveg hajós rumtól hamarabb rottyra vágják magukat, és azok is, akik teletömik magukat vegyszerrel
szerintem az egyik fő probléma a kategorizálás. természetes / kemikália.
miért benne börtönbe, aki elszív pl. egy dohányt, bármi is legyen a tartalma. miért ne menne bárki börtönbe, ha vegyületekkel kísérletezik és eladja neked.
egyébként meg, aki tudatosan tudja kezelni, az csinálja, aki meg nem, tökmindegy, hogy mit adsz a kezébe, mert ha holnaptól egy darab cellux lenne a divatdrog, akkor mindenki azt enné :D de legalábbis remélem!
peace
suhanyc 2012.02.15. 19:47:17
Éhes_ló 2012.02.15. 19:51:30
A törvény a meghatározó, mert az írja elő a társadalom játékszabályait, amit a magadfajták előszeretettel szarnak le.
Ezért kell bezárni aki képtelen a játékszabályokat betartani, mert akkor talán megtanulja ne sértsen törvényt.
Ha meg nem, bent marad (3 dobás).
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 19:51:39
drogok nelkul vallasok sem leteznenek, az osszes isten es felsobbrendu leny a halucinogenek szulottei...
a kereszteny miszteriumokban a drogfogyasztas - misebor - mindennapos.
Sztavrosz_ (törölt) 2012.02.15. 19:53:03
A nemi erőszakért kevesebbet adnak mint fűeladásért...
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 19:56:04
es ez rossz torveny.
mi mondjuk meg mi tartja mederben az eletunket, mert a mi eletunk.
komplikato 2012.02.15. 19:57:01
Akkor most az élénkítők azok legálisak? :D
2012.02.15. 19:57:32
(ismétlem, ellene vagyok a cikkben szereplő szabályozásnak is)
BannD 2012.02.15. 19:57:37
És egy állati populáció robbanásszerű elterjedése mit bizonyít? Ugye azért érzed, hogy a modern társadalmi berendezkedéssel aligha lehet összehasonlítani. Maradjunk annyiban, hogy természetesen a demográfiai növekedés magában hordozza a deviáns elemek előfordulásának növekedését. De ez puszta logika, ellentétben az első kommentedben halmozott fogalmakkal amiket helytelenül használsz, és látszólagos összefüggésekkel, amiknek azonban semmi közük egymáshoz. A kábítószer-használat eleve egy deviancia, és sokkal inkább köze van az egyenlőtlenségekhez és szocio-kulturális környezethez, mint a túlnépesedéshez.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 19:58:04
Bobby Newmark 2012.02.15. 19:59:12
Ennél, ami most van, semmilyen módon nem lehetnének könnyebben elérhetőek a drogok.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 19:59:27
a normalistol eltero?
10.000 evig normalis volt drogozni. a tiltas a deviancia.
suhanyc 2012.02.15. 20:00:09
juliangrendel 2012.02.15. 20:01:00
„ Abban a társadalomban, amelyikben mindenki bűnös, az egyetlen bűn, ha valakit rajtakapnak. A tolvajok világában az egyetlen bűn a hülyeség." H.S.T. :D
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:01:44
miert jarna rossz vegkifejlettel?
a jelenleginel tobb drogos nem lenne, mert a magyarorszagi nagyvarosokban 1-2 oran belul barmilyen drog beszerezheto. tehat nincs akadalya most sem, hogy az jusson hozza, aki csak akar. a torvenyek pedgi sokkal inkabb valtanak ki "csakazertis" hozzaallast, mint elfordulast.
ugyanis nem tortenik buncselekmeny. a buncselekmenyhez ugyanis kell egy sertett...
komplikato 2012.02.15. 20:06:00
Viszont a füves cigi szívásért 2-8 év az egy baromság. A dealereket tessék 20-40 évre lecsukni, mindjárt csökken a számuk. Ja az nem megy?
@Éhes_ló: A törvénysértő bezárásával egyet is értenék, a probléma az, hogy kis hazánkban a Gengszterváltás óta hihetetlen mennyiségű ellen példa gyűlt össze milliárdos lopás/csalás ügyben, szándékos és nem szándékos gyilkolás ügyben és más hasonlóakban, amikor vagy semmi börtön büntetés nem járt vagy minimális. Ezzel áll szemben az, hogy ha "rossz karmával" állsz bíróság elé, akkor bolti lopásért 8-10 évet, meg rablásért életfogytiglant adnak ... Te nem érzel ebben valamiféle egyensúlyi problémát??? Az öreg fazon aki belépett egy biciklis elé és az meghalt, többet kapott mint a Császár Előd két rendőrért, pedig előbbi nem volt bedrogozva sem.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:06:14
azert elgondolom, hogy minden kocsmaban kotelezo ujraelesztesi es gyomormosasi tanfolyamot kell elvegezni a pultosnak es a pincereknek...;-)
az alkoholnal nem nagyon van mergezobb drog. a heroin halalossaganak oka eppenhogy annak ellenorizetlensege. ha a kocsmakban is olyan ellenorizetlenul mernek a szeszeket, ahogy kapjak a dilertol a herkasok a cuccot, ott is hullananak el a metiltol az emberek...
rasztaszív 2012.02.15. 20:06:33
az állatvilágban megfigyelhető gradációs jelenségek közös jellemzője,hogy ARÁNYAIBAN,és nem csak a népesedés arányában nő a deviáns viselkedésformák gyakorisága.
ha helytelenül használok fogalmakat,vagy látszólagos összefüggésekre lelsz,akkor idézd légyszíves,mert csak úgy lehet vele vitatkozni.
--tionion-- 2012.02.15. 20:06:48
Sztavrosz_ (törölt) 2012.02.15. 20:06:58
Démonmac1 2012.02.15. 20:07:22
u.i. támogatom, hogy a drogfogyasztók tökére lépnek, nem érett meg a társadalom erre se (mondjuk ilyen alapon a részegeket is büntetni kellene..:)
BannD 2012.02.15. 20:07:48
A szociológiai álláspontban vagyok kompetens, e szerint a társadalmi devianciák közé a bűnözés, a szerencsejáték, a prostitúció, mentális pszichózisok, drogfogyasztás; minden olyan non-konform viselkedésforma, ami a közösség többsége által elfogadott normáktól eltér. Szóval itt az én szubjektív olvasatom vajmi keveset nyom a latba. (:
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:08:22
Nem mellesleg természetes anyag is megölhet, és mesterséges is lehet tökéletesen ártalmatlan.
M&Ms (törölt) 2012.02.15. 20:08:42
Egyébként egy felelősen gondolkodó személy könnyen be tudja kategorizálni, hogy egy bizonyos tudatmódosítóból mennyit visz be a szervezetébe. A marihuána legalizálásánál nyilván lennének, akik túlzásba vinnék, de a többség csak mértékkel fogyasztaná, már csak az ára miatt is. Ahogy nyilván az alkohollal is ez van. Van aki folyton vedel, és van olyan mint én, aki általában heti 2-3 sör, és csak néha öntök fel igazán a garatra.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 20:09:01
El kellene gondolkodni azon, hogy szabad-e nekik bármiféle önrendelkezést adni!
Mikor jutsz el odáig, hogy igazából nem is államalkotó nép, és az elmúlt ezerszáz év csak valami anomália volt?
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:09:03
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:10:11
komplikato 2012.02.15. 20:10:12
suhanyc 2012.02.15. 20:10:12
M&Ms (törölt) 2012.02.15. 20:10:14
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:10:19
kis pontositas:
cse nem volt bedrogozva, legalabis a baleset idopontjaban nem allt befolyas alatt. a thc fogyasztasa hetekig kimutathato, mikozben a hatasa par ora
egy rendor volt aki meghalt. es a hivatalos, rendorsegi vizsgalat szerint ha bekototte volna a biztonsagi ovet, akkor tulelte volna a balesetet, tehat a jog szerint az aldozat is felelos volt az ot ert halalos serulesert.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:11:46
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:13:53
nincs ertelme megtagadni, meghamisitani a tortenelmet.
Sztavrosz_ (törölt) 2012.02.15. 20:15:36
komplikato 2012.02.15. 20:17:05
BannD 2012.02.15. 20:18:37
Nem, mint írtam, a társadalmi többség dönt. A tudomány csak definiál, a bírálat a kulturális relativitás elve mentén és a mindenkori objektivitás megőrzése érdekében szigorúan tilos.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:19:14
az allamnak nagyon is visszahuzodoan kellene viselkednie a kenyerado kisgazdaival szemben...
mert ha elkezdek utni-verni valakit az utcan, teljesen jogos. ha elveszem a penzet valakinek, vagy barmi mas vagyontargyat, eletet, az teljesen jogos.
de ez a "majd en megmutatom, mert en vagyok az allam!!!" hozzaallasnak mindig langolo politikusok kupaca a vege...
lasd mexiko. en egyre kevesbe fogadnek a kormanyerokre...
BannD 2012.02.15. 20:22:02
Mert a tőke, amit illegális fogyasztásba invesztál, kiáramlik a gazdaságból kárt okozva a piacnak és az államnak. Nem beszélve az egészségügyi ellátásról.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:22:23
a tobbseg drogozik. igy a dorgozas nem lehet deviancia.
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:24:58
2012.02.15. 20:25:18
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:25:25
maga az allam az, amelyik errol tehet.
es az elet az a nemi uton terjedo betegseg, aminek a halalozasi aranya 100%.
tudom, hogy meg fogok halni. mint mindenki. betegen, szenvedve, sokba kerulve.
hacsak el nem ut a villamos megint, mint 20 eve. ilyet 2x nem lehet sertetlenul meguszni:-D
plephyl 2012.02.15. 20:26:37
minden észérv a dekriminalizálás mellett szól, a büntetés mellett semmi. vagyis mégis. vallási és politikai ideológiai elhivatottságból fakadó állásfoglalás. de ez meg nem érv, hanem szűklátókörűség és a racionalitás szembeköpése. amit a magadfajták előszeretettel gyakorolnak.
juliangrendel 2012.02.15. 20:26:51
Sztavrosz_ (törölt) 2012.02.15. 20:27:34
komplikato 2012.02.15. 20:28:44
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:29:18
nem is neked kell ezt ertened. annak kell erteni, akinek ez a hobbija. sot, neki sem. eleg csak elveznie.
es a torveny, ami nem masokert, hanem bizonyos csoportok ellen van, az rossz torveny. a rossz torveny ellen pedig fel kell lepni, meg kell semmisiteni, el kell torolni.
az alkoholnal pedig nagyon keves kemenyebb drog letezik. az egyik legyilkosabb, legaddiktivabb, legmergezobb valami. es ez nem relativizalas.
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:30:21
2012.02.15. 20:32:16
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:32:35
plephyl 2012.02.15. 20:32:44
nyilván én sem indítanék "mindneki füvezzen" kampányt, de azért helyére kell tenni a dolgokat. Aki füvezik, az legfeljebb magának árt, ha egyáltalán. a fogyasztó megbüntetése nagyobb kárt okoz, mint maga a fogyasztás tette, ezt kéne belátni és akkor lehetne értelmes lépéseket tenni.
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:33:59
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 20:35:01
Amúgy a devianciával mi a baj?
Én pl. deviáns vagyok: egy olyan kisebbséghez tartozom, amely viselkedési szokásaiban GYÖKERESEN eltér a társadalom nagy többségétől:
dolgozom...
Ez definintíve deviáns viselkedés, hiszen több, mint kétszer annyian nem dolgoznak, mint igen.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:35:15
es ennek ellenere drogoznanak tovabb...
ertem en, hogy nem jar automatikusan bori, de meghurcolas igen, priusz igen.
ez utan butabb ember segedmunkasnak megy el, okosabb meg dilernek, vagy mas bunozonek.
pedig addig becsuletes adofizeto volt. vagy szepremenyu diak, aki nem artott senkinek. igy, hogy bunozot csinaltak belole viszont nincs mas valasztasa.
2012.02.15. 20:35:25
BannD 2012.02.15. 20:35:47
Azért a "többség" az szerintem minimum erős túlzás. De a többségről talán az elmondható, nem ért egyet a jelenlegi szigorú szabályozással. Sőt, talán az is, hogy a marihuána legalizálása, de minimum dekriminalizálása mellett van. Ez okozza a jelenlegi konfrontációt, ami mindenhova hatalmas kommentfloodot generál, bárhol is kerül szóba. És ezt bizony előbb-utóbb paradigmaváltás követi. Más kérdés, hogy hiába vagyok én is a fűkereskedelem állami monopóliummá tétele mellett, ha ez az elkövetkező 20-30 évben megvalósulna anarchiához vezetne. Mert amint feljebb is írták, a magyar társadalom nem érett még meg erre.
Hát nem ezt akartátok? 2012.02.15. 20:36:17
Majd folytatnám azokkal akik rendszeresen magukhoz nyúlnak, azokat csak kasztrálni kellene! Milyen álszent és gyenge ez a KDNP! A bibliában benne van, hogy ne paráználkodj és mégis engedik a pornót, a fűről nincs benne szó mégis tiltják. Ha Jézus füvet szívott volna és nem vörös borra hivatkozik akkor talán most más lenne a helyzet. Éljen a nyugati kultúrvilág!
2012.02.15. 20:38:40
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:38:48
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:39:20
egyaltalan nem.
fel szazalek alatt van azok aranya, akik nem fogyasztanak semmilyen drogot. ok a deviancia.
tudod mi a durva? hogy meg a sportolas is arrol szol, hogy a szervezet "bedrogozzon"...
2012.02.15. 20:39:23
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:40:50
plephyl 2012.02.15. 20:41:28
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:41:30
altalanossagban?
nincs.
de tulzasokba esve a csapviz is karos.
2012.02.15. 20:41:34
Sztavrosz_ (törölt) 2012.02.15. 20:41:57
Törvényszerű a kiegyenlítődés...
suhanyc 2012.02.15. 20:42:04
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:42:15
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:42:27
juliangrendel 2012.02.15. 20:42:41
az én nézőpontomból kiemeltem ("napi menü") egy példapár párhuzamot, a nagy halmazból ("étlap"), ne aggódj ;)
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:43:18
Thomas Rattler 2012.02.15. 20:44:10
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:44:32
ertem en, hogy kapsz erkoclsi bizonyitvanyt, de eleted vegeig ott lesz, ha valaki melyebben utananez: felfuggesztett szabadsagvesztes ekkor es akkor.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:47:43
juliangrendel 2012.02.15. 20:48:57
BannD 2012.02.15. 20:49:17
Igen felsoroltam, mert megkérdezte és nincs sok.
És igen, definiáltam is:
"minden olyan non-konform viselkedésforma, ami a közösség többsége által elfogadott normáktól eltér"
Nem tudsz olvasni vagy direkt nem akarsz tudni?
Jelzem "definitíve" a munka, mint deviancia egyszerű ostoba ferdítés.
A munkára való HAJLANDÓSÁG a társadalom többsége által elfogadott alapvető NORMA.
A "könnyű csoportosítást", mint a definíciók meghatározásának tudományos módszertani eszközét kifejthetnéd bővebben, sajnos tanulmányaim során még nem találkoztam ilyesmivel.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:50:19
egyebkent ez meg szintiszta rasszizmus...
szarabbak vagyunk mi barkinel is? butabbak? allatibbak? alantasabbak? ostobabbak? hajlamosabbak valamire, amire mas nem?
ez a duma onpusztitobb, mint barmelyik drog...
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:50:34
193.224.76.4/download/konyvtar/digitgy/publikacio/Soter_Andrea2.pdf
2012.02.15. 20:50:48
Hát nem ezt akartátok? 2012.02.15. 20:50:57
2012.02.15. 20:54:10
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:54:33
mindenki devians valahol. es ezt vagy elfogadjuk, vagy ki fogjuk irtani egymast.
ez az oncelu kirekesztes ertelmetlen.
ezen kivul o nem hajlandosagrol beszelt, hanem effektive a tevekenysegrol. en hajlando lennek megdugni harom not egyszerre, ahogy gondolom te sem panaszkodnal, de ez egeszen addig nem kulonleges, amig meg nem teszed.
Bobby Newmark 2012.02.15. 20:55:03
2012.02.15. 20:56:14
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:57:01
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 20:58:07
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 21:01:21
Ha a deviancia az alapvető, elfogadott normától való eltérés, akkor egy, az adott kultúrához tartozó nem deviáns ember nem tudja definiálni.
2012.02.15. 21:01:48
Bobby Newmark 2012.02.15. 21:01:52
4651 eljárás indult
79.90% kannabiszszármazék
83.84% fogyasztói magatartás
951 esetben (19.7%) büntethetőséget kizáró ok
1523 esetben (31.55%) került elterelésre az ügy
Innentől meg matek.
Bobby Newmark 2012.02.15. 21:02:25
BannD 2012.02.15. 21:02:56
Kérlek fejts ki, honnan sikerült leszűrni a mondandómból a rasszizmus legcsekélyebb szikráját is? A nácikártya kijátszása ebben az esetben elég vad csúsztatás. Egyszerűen arról van szó, hogy egy 20 éves, fiatal demokráciában még nem fejlődött ki olyan szinten a fűfogyasztás kultúrája, mint mondjuk egy Hollandban vagy egy kanadaiban tehette. Különösen nem egy majd' 50 évig tartó kommunista diktatúra után. Az unokáim, de talán már a gyermekeim is teljesen más értékeket tudhatnak magukénak. De amíg a parlamentben az előző rendszer értékeit magukban hordozó dinoszauruszok ülnek, biztosan nem lesz legalizálva. És talán jobb is így egyelőre.
2012.02.15. 21:03:00
Bobby Newmark 2012.02.15. 21:04:15
2012.02.15. 21:04:33
2012.02.15. 21:05:58
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:06:37
en kapszaicin-fuggonek tartom magam. nekem sajat kapszaicintermeszto reszlegem van a kertben. a kedvenceimet thaifoldrol, mexikobol es a karibi tersegbol szereztem be..:-)
mielott meg ramkuldi valaki a pekeket elarulom, hogy thai , red savina habanero es cayen chilikrol van szo..:-D
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.15. 21:09:00
Ez mindössze annyit fog eredményezni, hogy nagyobb módosításokra lesz szükség.
Mikor tanulják már meg végre, hogy a kereslet-kínálat törvényét nem lehet legyőzni. Ahányszor megpróbálták mindig sírás lett a vége.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 21:09:27
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:09:45
nem is akarunk rosszat szolni az alkoholra. legyen szepen legalis minden. az alkohol _is_
aztan mindenki szepen eleg nagyfiu es nagylany mar, hogy el tudja donteni, mivel akarja, ha egyaltalan akarja butitani magat.
ugyanis ez nem az allam feladata. ez mindenkinek a sajat feladata. az allam szedhet belole adot, ha van esze. ha nincs, akkor meg sokat kolthet egy hydra elpusztitasara tett probalkozasokra.
ertelmetlenul.
elobb-utobb mi fogunk nyerni. a kerdes az, hogy mikor fogja feladni az allam, mikor fogy el az adofizetok penze a bortonokre, fegyverekre...
BannD 2012.02.15. 21:10:18
"ezen kivul o nem hajlandosagrol beszelt, hanem effektive a tevekenysegrol"
A hajlandóság csak a modell szempontjából érdekes, a közérthetőség miatt. Mit nem értesz azon, hogy a tevékenysége társadalmilag nagyon is elfogadott?
dezoxiribóz 2012.02.15. 21:13:55
Magyarországon ma, a legelterjedtebb és legtöbb áldozatot szedő drog az alkohol.
Éppen ezért a drogszigorítás álszent dolog.
2012.02.15. 21:14:30
BannD 2012.02.15. 21:14:37
"Ezzel az ostobasággal mentegeted magad? Szerinted most nem létezik drogfogyasztás Magyarországon, és csak akkor jelenne meg, ha legalizálnánk? Tényleg ilyen álomvilágban élsz?"
Ezt honnan olvastad ki? A csillagokból?
Nah inkább tekerek egy dzsót, te meg takarodj vissza az iskolapadba szövegérteni.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 21:15:51
Az meg egy más kérdés, hogy utána mit MONDANAK!
Az is egyfajta VISELKEDÉS, de két viselkedést két külön faktorként KELL vizsgálni.
pl. deviáns dolog NEM drogozni, és deviáns dolog arról beszélni, hogy drogozni szokott az ember, sőt, a deviancia bevallása maga is deviancia!
Na, ehhez mit szólsz?
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:16:26
azt mondod, a magyar nem elegge erett hozza. ez rasszizmus. nem naci kartya. nem mondtam, hogy naci vagy, mert a naci ennel osszetettebb dolog. te rasszista vagy, mert azt allitod, hogy aki magyar annak nincs eleg esze ahhoz, hogy tudatos fogyaszto lehessen.
mivel tudom, hogy kedveled a definiciokat itt van egy:
"A rasszizmus olyan gondolkodásmódot jelent, amely az emberek külsejében megfigyelhető eltéréseket kiemeli, ezekhez morális, társadalmi vagy politikai különbségeket rendel hozzá, és az így létrehozott csoportok között – feltételezett tulajdonságaik vagy értékeik alapján – hierarchiát állít fel"
ezt egeszitenem meg ki a kovetkezovel:
"Kulturális rasszizmus
A hagyományos rasszizmus mint tudománytalan elmélet elutasítása után a modern rasszizmus magába foglalhatja a más „kultúrákkal” szembeni megkülönböztetést is. Példa: „A cigányok sokat lopnak.”, „Az arabok nőgyűlölők.”, „Az afrikaiak különösen agresszívek.”, „A zsidók mindig hazudnak." Étienne Balibar francia filozófus a rasszizmusnak ezt a formáját „rasszok nélküli rasszizmus”-nak nevezi. Az ilyen feltevéseknek lehet statisztikai alapja, azonban az általánosítás megbélyegzi a közösség negatív tulajdonsággal nem rendelkező tagjait is."
tehat per definitio rassszista kijelentest tettel.
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.15. 21:17:37
Most is jut. Odamész a benzinkúthoz veszel két liter 98-ast, azt hetekig lehet szipózni. Vagy öngyújtógázt, állítólag az még jobb. A habpatron is igen népszerű és kevésbé káros.
Esetleg veszel szerecsendiót, bár ez elég veszélyes (a miriszticin igen durva anyag). A légyölő galóca is erős hallucinogén és pszichoaktív (bár a májnak baromira árt) stb.
Az egy illúzió az egy illúzió, hogy a gyerek távol tartható a kábítószerektől. Egyszerűen körül vesznek minket.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:19:04
szerintem en vagyok az egyetlen orban-fobias aki nem huzza a szajat azon, hogy az ittas/bodult vezetoket szazezrekre lehet buntetni:-)
BannD 2012.02.15. 21:20:32
"Ezzel azt mondod, hogy a magyarok alkalmatlanok arra, hogy egy fejlett, nyugati országban éljenek."
Ez a faszság már megint mi? Forgatod, csűröd-csavarod a mondandómat, a lényeg, hogy a tárgyhoz már semmi köze ne legyen.
Ez ám a vitakultúra, azannyúristenit!
Még egyszer elmondom: még csak tanuljuk a demokráciát, ez érthető és természetes folyamat, mindenki átesik rajta. Különösen kényes ügy a kommunista rendszer berögződéseinek újrakondicionálása. Szó sem volt arról, hogy a magyar nép alávalóbb, primitívebb lenne bármelyik európainál.
komplikato 2012.02.15. 21:22:42
Ööö, konkrétan nem szerencsés esetben elsőre súlyosabb agykárosodást okoz, szóval ezt ne reklámozzuk. Ez persze nem változtatja meg mondandód lényegét.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:24:17
ha nem ezt allitod, akkor ne mondj ilyet.
en ismerek olyan magyar embert, aki legalabb 20 eve fuvezik, becsuletes, jol megfizetett munkaja van, diplomaja, adozik, csaladja van, gyerekei. tehat az az allitas, miszerint a magyarok nem tudjak ezt kezelni itt meg is dolt.
dezoxiribóz 2012.02.15. 21:26:07
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:27:16
rasztaszív 2012.02.15. 21:28:15
@Lord_Valdez:
elsősorban a tüdőt károsíthatja,ha nem párosul megfelelő légzéstechnikával.ha megreked a tüdőlebenyek alján,oxigénhiányos elhalást okozhat.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 21:29:56
Még csak tanulják a demokráciát, éppen ezért nem is kaphatnak belőle sokat...
Még megfekszi a hasukat az a sok jog...
Te figy, az a fele miért jó nekünk, amikor megtiltják a bagózást a kocsmában, az a fele meg miért nem, amelyikben szabad otthon tekerni egy dzsót?
A kommunizmusból miért megtartandó érték az, hogy nem szabad egy sörrel vezetni, a demokráciából meg miért azt kell átvenni, hogy nem lehet dátumbélyegző nélkül tojást eladni?
Hogy a fenébe' van az, hogy lassan a személyes szabadságjogai az átlag magyarnak korlátosabbak, mint a komcsik alatt voltak?
A demokráciának miért csak a korlátai jutnak nekünk?
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:30:20
Bobby Newmark 2012.02.15. 21:31:26
Én tényekkel alátámasztottam az állításom, most nálad a labda! Kérlek bizonyítsd ez utóbbi állításod!
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:32:02
uh..
most felbaxtal rendesen:-)
marmint nem te, hanem az, hogy ..
a kurva eletbe, de tenyleg, MIERT!?!?!?!
2012.02.15. 21:34:36
dezoxiribóz 2012.02.15. 21:34:59
"a csapviz is agykarosodast okoz, ha elzarja sokaig az oxigen utjat"
A csapvíz nagy mennyiségben tartalmaz dihidrogén-monoxidot ami nagy mennyiségben fulladást okoz! :-)
BannD 2012.02.15. 21:35:25
Először is: az, hogy "magyar", az nem egy rassz. Nem véletlenül használtam a "társadalom" szót, de úgy tűnik ezt is sikerült félreérteni. Másodszor: nem kategorizáltam külső jegyek alapján, sőt ami a legszebb, egyáltalán nem kategorizáltam senkit és semmit. Azt állítottam, hogy a demokratikus kultúra fejlődésének ezen pontján nem lenne szerencsés legalizálni. Ha szeretnéd még azt is hozzáteszem, hogy ilyen aspektusban mi bizony fejletlenebbek vagyunk a Hollandoknál. Hú milyen rasszista voltam mi? De örülök, hogy vetted a fáradtságot és a bemásolgatással cáfoltad magad. Per DEFINITIONEM.
2012.02.15. 21:35:31
Bobby Newmark 2012.02.15. 21:35:43
Ja, hát nem tehetek róla, hogy nem érted, amit mondasz. Az az orbitális faszság, hogy nem érett meg az ország a legális fűfogyasztásra. Az illegálisra megérett?
Mert az beszerezhető, telített a piac, árverseny van a dílerek közt.
Ezek után úgy tenni, mintha az emberek a legalizálás után találkoznának csak fűvel, elképesztő idiótaság.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 21:39:52
És megtudnák, mennyi is egy gramm!
Néznének elkerekedett szemmel, mint az egyszeri lány, amikor megtudta mekkora is harminc centi, VALÓJÁBAN...
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:40:07
tudod, kultralis rasszizmus.
aztan ha megertetted es sajat szavaiddal el tudod mondani, mit is olvastal ott - ergo fel is fogtad az ertelmet - na akkor terjunk vissza erre a "magyar tarsadalom nem kepes" dumara.
oke?
adig is adaleknak: en semmivel sem vagyok rossazabb, mint egy holland. vagy egy roman, vagy egy nemet, vagy egy bantu. tehat az altalam es mas magyarok altal alkotott tarsadalom sem lehet rosszabb.
ha ezt felfogtad es azt, hogy miert is tartozik a modern rasszizmus targykorebe az irasod, akkor nekifuthatunk megint.
de azzal, hogy a magyar tarsadalom szarabb a tobbi tarsadalomnbal ne ervelj, mert nem elfogadhato erv. nincs tudomanyos alapja es az ilyen duma utan jobb helyeken kineznek a szalonbol.
BannD 2012.02.15. 21:40:17
"en ismerek olyan magyar embert, aki legalabb 20 eve fuvezik, becsuletes, jol megfizetett munkaja van, diplomaja, adozik, csaladja van, gyerekei. tehat az az allitas, miszerint a magyarok nem tudjak ezt kezelni itt meg is dolt."
hu.wikipedia.org/wiki/Secundum_quid
Megdőlt mi? :D
Bobby Newmark 2012.02.15. 21:42:28
Pénzbüntetés kiszabását NEM ENGEDI MEG a törvény. Ennyit azért illene tudni, ha már hozzászólsz a témához.
Tudod, ez lenne az a kibaszott "dekriminalizáció", amiért a szánkat tépjük...
És még csodálkozol, hogy fasznak nevezlek.
2012.02.15. 21:44:12
2012.02.15. 21:45:41
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:47:15
BannD 2012.02.15. 21:47:22
"Ezek után úgy tenni, mintha az emberek a legalizálás után találkoznának csak fűvel, elképesztő idiótaság."
Még egyszer kérdezem. Honnan szeded ezt a faszságot??
2012.02.15. 21:48:09
BÜNTETÉS: 0-2 év szabadságvesztés, közérdekű munka vagy pénzbüntetés
Köszönettel.
BannD 2012.02.15. 21:51:08
Nem lehetsz ilyen hülye. Ez egyszerűen lehetetlen. Olvasd el még egyszer az előző kommentem, a link figyelembe vételével.
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.02.15. 21:52:06
-Nincsen megfizethető halálos adagja
-Nem okoz súlyos testi és lelki függőséget
Hagyják ki a buliból.
Kalmár 2012.02.15. 21:53:36
Külön öröm, hogy a népszerűsítés büntethetősége is előkerült.
Kifejezetten várom, hogy a fű-reklám blogok becsukjanak.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.15. 21:55:53
megfizetheto lenne, de hogy szivsz el ~28 kg-ot 20 perc alatt?:-)
2012.02.15. 21:56:46
vkaresz6 2012.02.15. 21:57:57
Az ok pofonegyszerű. Ez nem "igazi" törvény hanem elsősorban a nyugdíjasokat célzó reklámfogás. Egyszerűen képtelen elképzelés hogy ezerszámra csukjanak le elsősorban 18-25 éves viszonylag intelligens jó hátterű jellemzően egyetemista/főiskolás fiatalokat. Ez vicc. Ezt a törvényt annak a megalkotója sem gondolta komolyan. Pont az lesz mint eddig. Néhány peches arcnak tönkreteszik az életét illetve összeszedegetik azokat akik tényleg pofátlanul csinálják (amúgy ezek jellemzően inkább esnek a drogos kategóriába mint a halálra szívatott szerencsétlen füvesébe) de aki alkalmanként vesz és csak néha csinál egy cigit a saját házában annak továbbra sem lesz baja.
Bobby Newmark 2012.02.15. 21:59:31
Bobby Newmark 2012.02.15. 22:00:23
BannD 2012.02.15. 22:05:55
Na jó, akkor tegyük fel, hogy leszarom a füvező diplomás mintapolgár haverod, mint egyszemélyes reprezentatív minta (! :D), a súlyos érvelési hibáiddal együtt. Ettől most tekintsünk el. Elmondom 20adszorra, megint más szavakkal. Amit én állítok, kontinuitást feltételez, egy természetes folyamat része, nem degradál senkit sem fizikai valójában, sem kulturális mivoltában. Ha így tennék, azzal magamat is degradálnám, mivel én is magyar vagyok. És még szívok is. Paradox mi? Én azt mondom, nem állunk készen erre. Próbáld meg légyszíves logikai úton továbbvezetni mi történne, ha 10 millió adócsaló és alkoholista országában legalizálnánk a füvet. Nos?
2012.02.15. 22:07:27
finalNmbr 2012.02.15. 22:07:47
Amúgy helyes a szigorítás! Tudnék nem egy 7-8 éves életperiódusról beszélni, hogy hova vezet a szívás vagy a kóla..
Bobby Newmark 2012.02.15. 22:08:20
És az olyan kurvanagy baj lenne, ha esetleg a leendő alkoholisták a fűre kattannának rá ugyanúgy, amibe viszont legalább nem halnak bele 50 évesen?
Bobby Newmark 2012.02.15. 22:12:45
Ezt a három elterelést sem tudom, honnan a faszból szoptad. Eddig nem volt semmilyen korlát, most akarja behozni a Fidesz az egy alkalmas korlátot.
Egyébként ha a hatályos BTK-ban nem találod a pénzbüntetést vagy a közérdekű munkát, akkor jöhet nyugodtan az a bocsánatkérés, amit tőlem vártál. (Nem mellesleg egy ránézésre '98 előtti weboldalról tájékozódni jogi ügyekben enyhén szólva dilettáns...)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.15. 22:14:21
rasztaszív 2012.02.15. 22:14:31
például lehetővé válna az,hogy valódi,normális felvilágosítást kapjanak a fiatalok.az helyett,hogy "fúj csúnya drog" el lehetne mondani,hogy ha már füvet szív a delikvens,akkor legalább ne dohánnyal keverje,mert az erősen addiktív,és rá fog akadni.pár tízezerrel kevesebb dohányos lenne.
BannD 2012.02.15. 22:17:37
Nem hiszem, hogy tudnánk kezelni. Az alkoholt sem tudjuk. És most nem magamra gondolok. Én akkor is mértékkel szívnék, mint ahogy most is mértékkel szívok és piálok. Azokkal van a gond, akik nem.
Bobby Newmark 2012.02.15. 22:19:44
BannD 2012.02.15. 22:21:47
Mint mondtam, ez el is fog jönni, csak attól tartok nem a mi életünkben.
"pár tízezerrel kevesebb dohányos lenne."
Mitől lenne kevesebb? Vagy azok száma, akik a mokkal való vegyítés miatt szoktak rá?
rasztaszív 2012.02.15. 22:24:40
igen,ez azok becsült száma,akik jointozás közben akadtak rá a nikotinra.lehet vitatni a számot,de a jelenség valós.
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.15. 22:27:10
A krokodil történetesen pont azért jött létre, mert minden mást betiltottak. Új tiltás = új szer. Új szer = új kockázat.
BannD 2012.02.15. 22:32:29
Már elmondtam ezerszer, én lennék a legboldogabb ha legalizálnák; emellett ismertettem az esetleges negatív hatásokat. Csak éppenséggel a maradék egy neuronoddal úgy tűnik ezt nem sikerült felfogni. Habár az is igaz, hogy egy picit le is szarom a legalizálást, mert mint mondtam én akkor is szívnék, és így is fogok -mértékkel. Az, hogy te miként vadászod le az utolsó agysejtedet -ami aztán végleg megszabadít a szövegértelmezés gyötrelmeitől- a te dolgod.
2012.02.15. 22:44:23
bigthereal 2012.02.15. 22:51:26
miért kell füves cigit szívni? vagy egyéb drogot használni?
rasztaszív 2012.02.15. 22:52:21
ez az elv.
a gyakorlat az,hogy elküldik a delikvenst igazságügyi szakértőhöz,aki megállapítja hogy nem függő(mivel a thc nem okoz függőséget),és jöhet a büntetés.minthogy az elterelés csak függőknél alkalmazható...
rasztaszív 2012.02.15. 22:54:43
miért kell mások szokásaival foglalkozni?főleg,ha semmilyen hátrány nem ér Téged ezáltal?
BannD 2012.02.15. 22:58:35
Hm. Akikről én tudok egytől egyig az elterelést választották, és nem volt igazságügyi szakértőzés. Kirendelnek egy szociális munkást hivatásos pártfogónak, akinek a dolga ellenőrizni, hogy a delikvens minden csoportfoglalkozáson részt vett-e. 2-3 alkalom után bizonyságot nyert, hogy nem függők (nem is lehetnek ahogy írtad), ment a pecsét és viszont látásra.
rasztaszív 2012.02.15. 23:02:28
hát...én meg ismerek néhány "igazságügyi szakértőzéses" esetet...
ha az érintettek beleegyeznek,majd összegyűjtöm egy blogban.
BannD 2012.02.15. 23:06:45
Lehet. Pécsen legalábbis így megy. Automatikusan függőnek nyilvánítanak. (:
BannD 2012.02.15. 23:08:41
MacChicken (törölt) 2012.02.15. 23:09:16
Nem a fű fogyasztásával van a gond, nem az alkohol fogyasztásával van a gond, hanem azzal, hogy vannak emberek akik nem ismerik a mértékletességet. Az teljesen elfogadott, hogy vannak akik már reggel munkába menet beverik a páleszt, jobb esetben minőségit, rossz esetben a tiplit a kisboltban. Utána hazafelé megint a kocsma. Menjetek le vidéki falvakba. Miért van a kocsma nyitva reggel 5-kor? Nem lenne, ha nem lennének alkoholisták. Ők sem különbek a drogosoknál, mégsem büntetik őket. Szerintem hagyni kellene, hogy a gyenge drogokat forgalmazzák ellenőrzött körülmények között és ellenőrzött minőségben, ez jobban visszaszorítaná a szintetikus drogok és a kétes minőségű szemét terjedését. Vagy lépjenek fel minden bódító szer ellen egységesen, ne legyen kivétel. Azért az biztos, hogy ha alkoholtilalom lenne, Magyarország gyorsan kitermelne egy-két Al Capone-t. :)
rasztaszív 2012.02.15. 23:16:34
azért bájos,hogy ugyanabból a törvényből ugyanabban az országban egészen mást tudnak kihozni...
még a törvény előtti egyenlőség elve sem érvényesül:attól függ,mit kapsz,hogy melyik bíróság elé kerülsz...
2012.02.15. 23:21:49
Bobby Newmark 2012.02.15. 23:23:34
BannD 2012.02.15. 23:23:36
Ez nem is annyira az alkalmazók, inkább a jogalkotók hibája. Ugyanis a törvények pontatlan megfogalmazása teret ad a rugalmas értelmezésre. Ebből születik a sok-sok kiskapu.
BannD 2012.02.15. 23:25:19
Ez nem is annyira az alkalmazók, inkább a jogalkotók hibája. Ugyanis a törvények pontatlan megfogalmazása teret ad a rugalmas értelmezésre. Ebből születik a sok-sok kiskapu.
BannD 2012.02.15. 23:26:49
Ez nem is annyira az alkalmazók, inkább a jogalkotók hibája. Ugyanis a törvények pontatlan megfogalmazása teret ad a rugalmas értelmezésre. Ebből születik a sok-sok kiskapu.
proton1701 2012.02.15. 23:48:37
BannD 2012.02.16. 00:11:04
Megrizikózlak én mindjárt ha nyomban nem olvasod el a fenti idevágó kommenteket!:D Nem kell sokat tekerni, csak 4-5-öt vissza. Mindig be lehet majd szerezni. Ott is, ahol halálbüntetéssel szankcionálják. Ezért 10 Miatyánkot és 25 Üdvözlégyet ajánlok ez ügyben, hátha tudsz segíteni elkorcsosult társadalmunkon. Hogy a kultúra része lenne az tényleg hülyeség. Csak azt nem értem akkor minek írod le? Fizetnek a karakterekért? :D
tucano 2012.02.16. 00:13:50
negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 00:21:54
Tarkólövés.
BannD 2012.02.16. 00:23:54
Na megjöttek az egykommentes ideöklendező trollok is.
Teker 2012.02.16. 00:25:18
ez a legelső gondolatod már teljesen téves, és alapvető humán ismeretek hiányáról árulkodik. pici szociológia, kicsit több kriminológia, és megtudod, hogy -bár az lenne logikus, amit írsz- az ember egyáltalán nem így működik, főleg társadalom-méretben nem. mindenki úgy rizikózza meg, hogy nem fogják megfogni. és ha ügyes (normális), nem is fogják meg. fenyegetheti a törvény halállal is.
negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 00:27:13
negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 00:41:44
BannD 2012.02.16. 00:56:19
Ahhaa, a törvény, jaértemm. Nincs több kérdésem. Bár kétségkívül az én hülyeségem, hogy ilyen szörnyűnagy filozófiai magasságokban próbáltam érdemi vitát kezdeményezni egy retardálttal.
Pedig a világért sem szeretnék még nagyobb kárt okozni egy sajátos nevelési igényű polgártársam agyában kognitív disszonanciát okozva. :(
phaszfej 2012.02.16. 01:07:22
phaszfej 2012.02.16. 01:09:05
negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 01:24:00
BannD 2012.02.16. 01:34:36
Óh nem-nem, ez nem vélemény, szubjektumfüggetlen tény. Sajnálom, nem akartalak megbántani, biztos nehéz lehet így élni. Majd átadom a helyem a buszon, jó?
Környezettudatos 2012.02.16. 05:33:53
Kelly és a szexi dög 2012.02.16. 07:59:42
Szerintem itt biztosan vége a folyamatnak... :)
negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.16. 08:04:20
lariflari 2012.02.16. 08:07:17
lariflari 2012.02.16. 08:08:32
rasztaszív 2012.02.16. 08:13:38
"Kurva jó ez az egyoldalú tolerancia: mindenkinek mindent lehet, mások meg viseljék el, hogy nekik nem jár az irritáló köcsögöktől mentes, normális élet."
ez egy bölcs gondolat.talán az egyetlen a posztban.
mement 2012.02.16. 08:19:47
Mondjuk igazan hozhatnal az elmult hatvan evnyi eszetlen drogszigor kapcsan elert sikerekbol akar csak egyet is vagy mutass egyetlen peldat ahol az eros tiltas remenytelenre szukitette a keresleti vagy a kinalati oldalt.
Amikor nem talalsz majd, akkor gondolkodj el nem kene e onkent bemenned a bortonbe, mert szerintem megalapozattlan fasszsagok terjeszteseert is minimum 2-8 evig kene sujtani a jellemzoen nem bunozoi eletmodot folytato polgartarsakat, mint peldaul teged. Csak az egyenlo elbanas kedveert.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 08:21:04
bodybulvár 2012.02.16. 08:27:32
bodybulvar.blog.hu/2011/11/17/borton_doppingkereskedesert
@rasztaszív: kár, hogy nem fogod, mit jelent.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 08:36:16
ne nezz minket hulyenek, jo?
jo volt a film amit arnierol csinaltatok, csak miert maradt ki, hogy a dopping miatt majcserere szorult a nagy ember?
aki mellesleg szinten fuves:-DDD
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 08:38:35
igy mukodik a dolog.
ja nem birod elviselni, hogy maskent is elnek emberek, mint te, mas ertkrend menten, madst tartanak jonak, szepnek, hszanosnak, elvezetesnek, akkor keress fel egy pszichologust. de beledumalninincs jogod, mert kulonben jon a gymbehugyozas es a tarcsa:-)
bodybulvár 2012.02.16. 08:41:58
nem a blikkből kéne tájékozódni talán. májcsere, persze, idióta. mintha írtam volna valamit a másokra mutogatásról, ugye?
mintha ugye írtam volna valamit az idióta füvesek kényszerképzetéről, hogy szerintük mindenki füves?
ne szívjatok el egy spanglit, hülyékkel vitatkozni nem szándékom a posztom nem nektek szólt, hanem az értelmesebbeknek, hogy ne dőljenek be a kurva rinyálásotoknak.
mement 2012.02.16. 08:44:05
bodybulvár 2012.02.16. 08:44:26
de, pontosan azt csinálod, csak ahhoz is hülye vagy, hogy felfogd. itt lobbizol a szaros füvedért, hogy aztán elolvashassa a gyerekem, meg mások gyerekei. ahelyett hogy kussban szívnál otthon. de ezt már leírtam, csak tudni kéne szöveget értelmezni.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 08:45:00
szoval te vallasos vagy
akkor kar is vitatkozni..
de majd alkalomadtan ird be googlebe, hogy "schwarzenegger liver transplant":-DDD
mindennek megvan az ara. a nagyra novesnek is.
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 08:47:29
elhiszem, hogy mivel tobb idot toltottel a vasakkal mint konyvekkel ez nehez feladat lehet, de akkor is ezt kell tenned es nem ugathatsz bele masok eletebe csak azert, hogy a kolykodnek vegighazudhasd az eletet.
bodybulvár 2012.02.16. 08:49:26
a szánalmas személyeskedésed szerinted érvelés? ettől jobb embernek hiszed magad.
ismersz? van róla fogalmad, hány szétszívott agyú hülyét láttam, aki tönkretette a maga és mások életét?
mi a faszom az az übernagy dolog, amibe bele kéne látni, amit más halandó nem láthat, csak a füvesköcsögök, amitől ti ilyen geci okosak vagytok?
szerencsétlen.
szívjatok, nem kell itt idegeskedni. meg csináljatok sok drogosblogot, attól jó lesz.
bodybulvár 2012.02.16. 08:51:11
rasztaszív 2012.02.16. 08:51:30
gyorsan végigszaladva a posztodon 16 helyen leltem fel a "szar" szócskát.
nyilván,mert az értelmesebbekhez szól.
mement 2012.02.16. 08:53:23
`mi a faszom az az übernagy dolog, amibe bele kéne látni, amit más halandó nem láthat, csak a füvesköcsögök, amitől ti ilyen geci okosak vagytok?`
Ez lenne a relevans cafolatod az onallo velemeny hianyara?
mement 2012.02.16. 09:02:07
en peldaul ezt talaltam:
www.medlist.com/HIPPOCRATES/V/2/091main.htm
`Az eufória állapotának az elôidézésében a dopamin rendszer játszik fontos szerepet.
A mezolimbicus dopaminerg pályának alapvetô szerepe van az addiktív szerek megerôsítô és jutalmazó hatásának a kialakulásában. A vágycsökkentô szerek (mirtazepin, venlafaxin, bupropion, SSRI szerek) befolyásolják a mesolimbicus pályarendszer területén a dopamin felszabadulását. Az alkohol okozta károsodások nagy részéért az acetaldehid felelôs, megváltoztatja a neurotranszmitterek anyagcseréjét, fontos szerepet játszik az addikció és a tolerancia kialakulásában...`
`A tartósan magas acetaldehid szint fokozott veszélyt jelent alkoholos hepatitis, cirrhosis, pankreatitis, neuropsychiatriai betegségek, alkoholos demencia kifejlôdésére. A magyar populáció egyharmada a veszélyeztetett csoportba tartozik, akiknél korai életmód tanácsadás és kezelésbe vétel fontos, mivel az alkoholizálás évei alatt kialakuló dependens személyiségzavar miatt a legkülönbözôbb gyógyító eljárások által felépített új motivációs struktúrák gyakran az elsô lerészegedésnél porrá omlanak.`
Mindfield 2012.02.16. 09:27:35
Szelid sunmalac 2012.02.16. 09:45:46
Nevek nelkul, de hadd mondjam el neked tisztes polgartars, hogy aki a tevemusorod kesziti, amiben epp a drogok rossz hatasait magyarazzak, aki lehetove teszi, hogy te most itt kommentet irhas, az, aki meghozza ezeket a torvenyeket, bizony ugyanattol az embertol veszik ugyanazokat a drogokat!
De tudod mit? Meg a NASA mernok is! Meg a mehesz, meg a kiemelet banki ugyfelekkel dolgozo vezeto, meg a Providentes ugyfelszolgalatos, meg a lakberendezo, meg az autoszerelo, meg a....
gigabursch 2012.02.16. 09:58:19
Az eladónak nyilvános karóba húzás.
30 kicsi díler karókon, és a nagyhalaknak megszűnne a piac és eltakarodnának az élet ezen területéről.
Ennyire egyszerű a megoldás.
HA meg nem nyomja fel a dílert, akkor neki is karóba húzás.
Altdel 2012.02.16. 10:05:46
Amúgy mellékesen megjegyezném, hogy vannak országok/területek ahol hasonló módszerekkel büntetnek, és büntettek. Azonban nem jött be. Akkor itt szerinted miért működne?
mement 2012.02.16. 10:11:36
lehuto 2012.02.16. 10:12:30
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.16. 10:16:47
Ha egy kicsit okosabb lennél (ami nem nehéz), akkor tudhatnád, hogy itt te vagy az, aki a drogokért lobbizik.
Ha kicsit többet tudnál az emberekről és a gazdaságról (ami szintén nem nehéz), akkor tudhatnád, hogy aki a tiltásért lobbizik valójában új drogok megjelenésért lobbizik, illetve a szervezett bűnözésért lobbizik. Csak legfeljebb nem tud róla.
De, ha a gazdasághoz nem is értesz, a történelmet egyszerűbb megérteni. Amikor az USA-ban betiltották az etalont (ami egyébként az egyik legdurvább kábítószer), akkor az emberek elkezdtek étert fogyasztani, ami legalább ilyen veszélyes, illetve töményebb italokat, amikkel gyorsabban lehet berúgni. Illetve ezzel párhuzamosan egy olyan erős szervezett bűnözést sikerült kiépíteni, amit évtizedekig nyögtek.
20 éve elkezdték a kábítószer-fogyasztókat üldözni. Az eredmény nem a kábítószer fogyasztás csökkenése, hanem hogy több százezer ember van börtönben és a droghelyzet rosszabb, mint Hollandiában, ahol nem veszik ennyire szigorúan.
Oroszországban is kőkeményen üldözik őket, még annyi engedékenységet se mutatva, mint az USA-ban. Az eredmény: Oroszországban kb. 7 % HIV fertőzött, akik 83%-a intravénás droghasználat során fertőződött meg.
De, ha szerinted ez így jó, akkor hajrá.
Wilson11 2012.02.16. 10:22:24
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 10:23:39
"a postás, a rendőr, a villanyszerelő,
a szomszéd, a gázos és a díjbeszedő
, a handlé, a szódás és a képkereskedő, a házmester, a fia és a kéményseprő."
hbb
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.16. 10:27:43
A kétszínű, sunyi, bóvlista "nemzeti" törpének most az EU válasz és IMF kölcsön előtt milyen fontos lett az ellenzék szava, jó hogy végre szólnak az egyetemisták is?
És a sok narancsfejű be is veszi a blöffjeit.
Orbán takarodj még van egérút!
A román elnök korrektül felállt felállt, hogy ne verjék szét az országát!
Orbán takarodj és kezeltesd magad!
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.16. 10:28:31
ha olvasod a blogjat, vagy megnezed a filmjuket latod, hogy nem troll.
fanatikus mindossze.
Stakmann 2012.02.16. 10:44:04
Stakmann 2012.02.16. 10:46:55
Cang 2012.02.16. 11:01:34
Csak egy nyilvános nyilvántartás. Ha valakit elcsípnek, azt oda szépen felrögzítik, hozzátartozóit kiértesítik. Mielőtt munkát kap valaki, szépen lecsekkolják hogy nem drogozik-e, teljes térítésköteles az orvosi ellátás, dupla a kötelező meg az életbiztosítás díja, évente jogosítvány hosszabbítás, stb. Szóval legyen tök nyilvános, és hosszú távon drága, különben teljesen elkurvulunk.
blah 2012.02.16. 11:09:30
belekotyogok 2012.02.16. 13:26:27
Az ember egész egyszerűen függő típus, mindegy, hogy szokásról (szerencsejáték, rendrakás) van szó, személyről, vagy egyéb fogyasztási cikkről (kávé, csokoládé, tea, öngyújtógáz, alkohol, nikotin stb).
Arról van szó, hogy egyik függés társadalmilag tök elfogadott: tök normális, hogy minden sarkon kocsma van, tök rendben van, hogy emberek százezrei reggeliznek felest munkábamenetel előtt, az is oké, hogy a gyereknek ugyan nincs cipője, de cigi az van.
Míg más függőségeket (messze nem biztos, hogy egy alkalmi füves cigaretta károsabb a reggeli feleseknél) meg tűzzel-vassal tiltunk.
Ez olyan, mint az abortusz. Ha tiltva van, akkor is lesz, aki csinálja: drágán, titokban, ellenőrizetlenül, nem megfelelő szaktudással és nem megfelelő körülmények között.
Ezt kéne mérlegre tenni.
Cang 2012.02.16. 18:19:22
Igen, abszolút egyetértek Veled. Hány gyereknek, családnak pokol az élete a passzív dohányzás meg a matta részeg szülők terrorja miatt? Akkora testi-lelki sérüléseket szednek össze, hogy fél életük rámegy mire kiheverik, ha sikerül kiheverni egyáltalán.
A múltkor beszélgettem egy hölggyel, akinek a húgát az állandóan részeg apuci szó szerint szellemi nyomorékká verte.
Nem állítom egy szóval sem hogy a drog károsabb mint a dohány meg az alkohol, sőt, de egyszer meg kell húzni egy határt, hogy eddig és ne tovább, mielőtt teljesen elqrvulunk.
Egész egyszerűen kellenek játékszabályok, amit a kedves miniszter elnöktől kezdve a 14 éves kölökig mindenkinek be kell tartani, mindenféle mentességek meg kivételek nélkül. Csak sajnos ez qrvára nem így van, mert vannak akiknek mindent szabad, és vannak akiket a legkisebb tévedésért is kicsinálnak. És ez szerintem a legnagyobb gáz.
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.16. 18:27:03
Ez oké, de ha azt találjuk, hogy a tilalom nem megoldja, hanem súlyosbítja a problémát, akkor mit tegyünk?
Cang 2012.02.16. 19:42:31
Szerintem akkor sem szabad a fejünket a homokba dugni. Az a rendszer, ami eddig ment, nem hozott eredményt, mert széles körben drogoznak a népek, és ez nem jó.
Ez egy új próbálkozás, aztán meglátjuk. Vannak országok ahol drogterjesztésért simán felkötik az embert, vagyis nemigen van cucc, és érdekes módon drog híján mégsem lelki roncsok a fiatalok. Vagyis van élet drog nélkül? Én azt mondom hogy van.
Éhes_ló 2012.02.16. 23:18:54
Éhes_ló 2012.02.16. 23:20:38
A törvény mondja meg mit nem tehetsz.
Aki pedig vét a törvény ellen, azt meg kell mérni.
Alaposan, hogy tanuljon belőle.
Éhes_ló 2012.02.16. 23:23:08
Az, hogy hülye és alkalmatlan bírók vannak zártosztályon (börtönön) kívül, mennyiben érv a törvények betartása és betartatása ellen?
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.17. 07:00:51
Hol van ilyen ország?
Max. Szingapúr, de az egy városállam és rendőrállam. Ott könnyű. (bár a helyiek lelki egészségét inkább ne feszegessük)
Thaiföldön igaz, hogy felkötik az embert, mégis az egyik legnagyobb kábítószer exportőr.
Szerintem pont a szigorítás a homokba dugás. Nézd meg Oroszországot.
addictus.blog.hu/2012/02/15/borton_egy_fuves_cigiert/fullcommentlist/1#c15837600
Cang 2012.02.17. 09:37:16
OK, ha az ejnye-bejnye nem elég, a szigorítás meg csak több bajt hoz, akkor hagyjuk az egészet a francba, és próbáljunk meg együtt élni a jelenséggel? A 14 éves lányokat szétdugják a szintén beszívott színesbőrűek, intézzük el annyival, hogy hát istenem, ez egy ilyen világ? Valaki tönkre teszi magát meg a családját a fű miatt, hát rajta, jól van ez így? Nincs jól, és ilyet nem szabad.
A fő gond az hogy miért szívnak az emberek? Mert már nem elég a disco, nem elég a mozi, nem elég a videó meg a TV, nem elég semmi, hanem nagy jó dolgukban instant és azonnal ható szellemi élmény kell? Aztán pörgök és bátor vagyok, és jó nekem, és mindent szabad? Gondolom ezért, bár én még nem szívtam soha, ez csak tipp. A fő kérdés az, hogy mi legyen az élmény a drog helyett. Szerinted?
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.17. 11:22:24
eddig valakit es a csaladjat a fu miatt csak a hatosagok tettek tonkre...
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.17. 12:35:15
A nemi erőszakra más most is van szabályozás.
"Valaki tönkre teszi magát meg a családját a fű miatt, hát rajta, jól van ez így?"
Erre pedig a válasz, hogy igen. Vagy pontosabban nem lesz jobb attól, hogy börtönbe zárod. Azzal is tönkreteszed.
Viszont, ha nem zárod börtönbe, akkor lehet rajta segíteni is.
Ugyanazért, amiért isznak, dohányoznak, szexelnek, játszanak stb.: Mert jól esik.
És vannak gyenge emberek, akik függővé válnak. Rajtuk lehet segíteni, a többit viszont felesleges macerálni.
Cang 2012.02.17. 13:35:32
@Lord_Valdez: A sittben nem az a pláne hogy oda becsukják az embereket, hanem az hogy nem akarnak oda kerülni, és igyekeznek elkerülni, emiatt nem tesznek olyan dolgokat, amivel ezt kockáztatják. Az biztos, hogy a dutyi veszélye csak addig jó, hogy aki eddig nem szokott rá valamire, az ne is kezdje el. Aki viszont elkezdte és függő, az segítségre szorul, és kezelni való. Könnyedén el tudok képzelni olyat, hogy aki függ, az most igyekszik mielőbb kitisztulni, nehogy hűsre tegyék.
Ja különben néztem az Oroszokat, elég halvány a morál, a rengeteg öngyi van, lehet hogy szarul érzik magukat az emberek, ezért is lehet sok gond a droggal is.
negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.17. 14:06:20
Anyagot ne kérj!
salted 2012.02.17. 14:21:07
ne haragudj, de ez egész egyszerűen nem igaz
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.17. 14:28:10
Na, az elrettentés nem itt működik.
Senki se feltételezi, hogy le fog bukni és itt aztán tényleg nincs is oka rá.
Baromi magas a látencia. Van fél millió füvesünk és a hatóság kb. 10 ezerről tud.
Másrészről az emberek egymás közt nyomják, ezért nincs is okuk feltételezni, hogy lebukhatnak és egymást nem nyomják fel. Nem ártanak másoknak, ezért nincs sértett, aki felnyomja. Nincs ellenérdekelt stb.
Sőt, mivel egymás közt nyomják, a csoport konformitás erősebb, mint az állami szabályok. Ilyenkor a törvények nem sokat érnek.
Valószínűleg tényleg korrelálhat a dolog az általános pesszimizmussal. (Magyarországon kb. 1 millió embernek vannak alkoholproblémái) Mindazonáltal, a lényeg, hogy a szigor Oroszországban nem a várt eredményt hozta, hanem a közös tűhasználattal terjedő betegségek tömeges elterjedését.
Bobby Newmark 2012.02.17. 14:44:03
Ezmiezmarmegint? 2012.03.01. 12:05:54
A probléma az, hogy akinek kellene ezt az oldalt az nem olvassa, értem ezalatt a törvényalkotókat.
Sebaj. Majd amikor a "hatékony" törvények miatt emberek fognak meghalni az utcán mert a bűnszervezetek (lásd amerikai alkohol tilalom) olyan erősek és elszántak lesznek majd lesz sírás rívás.
Megjelennek majd az olyan drogok mint a crack, a krokodil és társaik. Egy része a könnyű pénzkereseti lehetőség miatt (egy használat után teljes függőség ezáltal teljes kiszolgáltatottság) megéri majd a kockázatot a dílernek, és a nyomor is kitermeli a maga kábítószerét ami gyors lesz és halálos.
Nem baj, tiltsuk tűzzel vassal! Megjegyezném sehol a világon nem vált be;) Az inkvizíció sokat tett a kereszténységnek...Lehet gondolkodni.
A történelem ismétli önmagát.
Az ősember rágta a kendert, talán így fedezte fel a kereket, talán nem de tény, hogy fogyasztotta. A cefre fogyasztása azaz a fáról lehullt erjedt gyümölcs rágcsálása is évezredeket ível át. Az emberi természet ilyen és kész.
A drog az élet szerves része.Ki a hitben keresi ki egy növényben, teljesen mindegy.
Akkor már inkább egy ellenőrzött és legálisan működő közeg mint fiatalok tömege akik sárga cannabis levelet hordanak majd a kabátjukon mielőtt lágerbe kerülnek.
Ez az ország egyre élhetetlenebb!
A fiatalok tömeges kiáramlása majd felnyitja a dílerekkel kollaboráló bigott kretének szemét akik a lobbi érdekek miatt hoznak értelmetlen törvényeket, majd amikor csak a nyuggerek és cigányok országa lesznek lesz min elgondolkodni de tenni ellene már nem lehet.
Költözöm a Plútóra oszt csókolom...
Ezmiezmarmegint? 2012.03.01. 12:50:01
http://www.youtube.com/watch?v=pjiEfmoSNes&feature=player_embedded#!
Utolsó kommentek