alkohol nélkül

Kép: Balra, az ivós korszak csúcsán / Jobbra, néhány hónappal ezelőtt, majdnem egy éve józanul.

Kelly Fitzgerald olyan volt mint a legtöbb ember; mozgalmas és társadalmi életet élt. De mindez megváltozott 2013. május 6-án, amikor úgy döntött, hogy az utolsó korty alkoholt issza meg.

Egy nagyon merész lépést tett, és elhatározta, hogy józan marad. Most már több mint egy év telt el azóta, hogy az utolsó italát felhörpintette, és azóta írt egy nagyon őszinte beszámolót, kiemelve a drasztikus és váratlan előnyöket, amiket felfedezett az egy év józanság alatt. Íme a leckék, miket megtanult:

Hű, el sem hiszem, hogy ezt gépelem! Ha ezt olvasod, az azt jelenti, hogy megcsináltam. Egy teljes éve alkohol nélkül élek. 2013. május 6-án ittam meg az utolsó italt. Soha nem fogom elfelejteni, hogy éreztem magam. Elegem volt abból, hogy beteg és fáradt vagyok. Elegem volt abból, hogy én vagyok a partis csaj, elegem volt abból, hogy szarul érzem magam, elegem volt abból, hogy csalódást okozok, és zavarba hozom a barátaimat és a szeretteimet. Úgy döntöttem, hogy egy nagy változásra van szükségem. Próbáltam mérsékeltem inni, de ez nem tűnt a legjobb opciónak számomra. Sose működött. Elegem lett! Kipróbáltam valamit, amit azelőtt soha – teljesen felhagytam az alkoholizálással.

Amikor elkezdtem ezt a józan utazást, nem voltam benne biztos, hogy mennyi ideig fog tartani és most el sem tudom képzelni, hogy visszamenjek oda, ahol az életem azelőtt volt. A pozitívumok bőségesek voltak, és a negatívumok pedig szinte alig vagy semennyi.
Íme, amit tanultam az egy év alatt, alkohol nélkül:

1. EZERSZERESÉRE FOKOZOTT ÉRZÉKENYSÉG

Hűha, mindent észrevehetően fokozott érzékenységgel érzek. Ez magában foglalja az érzelmeket, az izomfájdalmat, a szaglást, hallást és az ízlelést. Az orrom olyan érzékeny a szagokra, hogy MINDIG azt mondom „olyan illat van itt, mint ___ ”, vagy hűha, OLYAN erős szagot érzek itt. Az érzelmeim bolondok, néha azt gondolom, ilyen érzés lehet terhesnek lenni. Lépten-nyomon elsírom magam, a legapróbb dologtól is, könnyen megbántódom, és valamikor annyira boldog vagyok, hogy azt hiszem, kipukkadok. Ténylegesen érdekel, hogy az emberek mit gondolnak rólam; tudom, hogy azok, akik ismertetek, most azt mondjátok, ki vagy te és mit csináltál Kellyvel? Ez a ’mindent érezni’ dolog nagyon nyomasztó tud lenni időnként, de soha nem éreztem ennyire csodálatosat.

2. CSAK MOST KEZDEM MEGÉRTENI, KI IS VAGYOK VALÓJÁBAN

Megtanultam, hogy vannak dolgok, amikről azt hittem szeretek, de amiket valójában nem szeretek, és dolgok, amiket szeretek, amikről sose tudtam, hogy szeretem. Most tanulom, hogy szocializálódjak és legyek önmagam a barátaimmal és a családommal az alkohol mankója nélkül. Megtanultam, hogy hétvégén másnaposság nélkül felébredni, meginni egy csésze kávét, és elmenni futni pontosan az, amit csinálni akarok. Megtanultam, hogy az az ember, aki a folyamatos alkohol kiütöttség felhője alatt volt az elmúlt néhány évben, az nem én vagyok. Én nem az ostoba zavarba ejtő dolgok vagyok, amiket tettem; én egy igazi ember vagyok, aki „nem jól keveredik” az alkohollal.

3. AZ ALKOHOL NEM VOLT TÖBBÉ MÓKA SZÁMOMRA

Évekig próbáltam és buktam el abban, hogy irányítsam az ivászatomat. Csak kettőt fogok inni, na jó hármat, csak hétvégén… Sose működött, és végre rájöttem, hogy miért: nem vagyok az az ember, aki fogyaszthat alkoholt. Mókának indult, egy társadalmi dolog számomra évekkel ezelőtt, de tavaly rájöttem, hogy nekem ez már nem vicces. Valójában bármilyen probléma gyökere ez volt. Rossz dolgok történtek velem, amikor ittam, és hamarabb kellett volna akarnom abbahagyni, mint ahogy tettem.

4. AZ ÉLETEM IRÁNYÍTHATÓ

Amikor aktívan ittam, az életem kész káosz volt, és kényelmesen éreztem magam így. Átküzdöttem magam a nem ivás ijesztő első napjain és hónapjain, és most a józanság a normális. Nagyon örülök, hogy ez így van. Rossz dolgok történtek a múltban, és mindig azt éreztem, hogy itt a világ vége, és az ivás a megoldás mindenre. Most felkészültebbnek érzem magam arra, ha valami rossz történne, egészséges úton tudom kezelni. Továbbá, kevesebb rossz dolog történt azóta, hogy abbahagytam az ivást, ami sok probléma oka volt a múltban. Most jelen vagyok, és hálás minden egyes napért.

5. MÉLTÓ VAGYOK A SZERETETRE

Biztos vagyok benne, hogy hosszú időn át kifejezetten szabotáltam a romantikus kapcsolataimat. Miért? Nos, évek kellenének ahhoz, hogy ezt kiderítsem, de az ivás csak segítette gerjeszteni ezt a problémát. Támogatott, bátorított és igazolt mindenfajta rossz döntést, különösen amik a férfiakhoz kapcsolódtak. Amire nem jöttem rá addig, amíg nem hagytam fel az ivással, az az, hogy képes vagyok normális párkapcsolatban élni és valójában igenis megérdemlem a szerelmet. Tudod, volt ez a fajta gondolkodásom, hogy mivel elcseszett vagyok, szükségképpen egy elcseszett kapcsolatban kell lennem. Na most tudom, hogy ez bolond beszéd. Elég szerencsés vagyok, hogy egy szerető, egészséges kapcsolatban éljek egy csodálatos emberrel, aki segített nekem megmutatni, hogy megérdemlem a világ minden szeretetét, és végre kezdem ezt neki én is elhinni.

6. A MÉRGEZŐ EMBEREK PONT OLYANOK MINT A MÉRGEZŐ SZOKÁSOK

Ez egy nagy dolog nekem. Nyilvánvalóan, amikor abbahagyod az ivást vagy a drogozást valószínűleg le kell cserélned néhány barátot, akikkel lógni szoktál. Ezt egyértelműen meg kellett tennem, és rájöttem, hogy mennyire kevés közös vonás volt néhány emberrel. Arra is rájöttem, hogy olyan barátaim voltak, akik teljesen különböztek tőlem, azonos célok és életszemlélet nélkül. Túl hamisnak tűnt ez. Amikor meghozol egy életre szóló döntést, mint beismerni, hogy alkohol problémád van és elhatározod, hogy abbahagyod az ivást, rájössz, hogy kik az igazi barátaid. Ott vannak azok, akik feltétel nélkül szeretni fognak téged, azok akiknek a szempillája se rezdül, és azok, akik még mindig koktéllal kínálnak azután, hogy tudják, hogy nem iszol. Az összes fentivel találkoztam. Megszabadulni a mérgező barátságoktól a mérgező szokásaimmal együtt egyszerűen egy ésszerű dolog, és kezdem megtanulni, hogy emiatt ne érezzem rosszul magam.

7. NEM VAGYOK TÖKÉLETES, ÉS EZ RENDBEN VAN

Felhagyni egy rossz szokással, mint az alkoholfogyasztás, nagyon sok bűntudatot, szégyent és megbánást hoz elő. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem éreztem az összes fenti dolgot időnként. Mégis, arra jöttem rá, hogy érezni azokat az érzelmeket, amiket évekig elfojtottam, valójában egy gyönyörű dolog. Nemcsak megtanultam érezni őket, hanem megtanultam, hogy kezeljem ezeket, és egy egészséges és sikeres életet éljek. Követtem el hibákat az úton, és sosem leszek tökéletes. Minden nap meg kell hoznom egy tudatos döntést, hogy ne verjem szét magam. Egy folyamatban levő munka vagyok, és HOSSZÚ utat tettem meg. Vannak jó napok és rossz napok. Valamikor azt érzem, az élet nem igazságos, és bárcsak ihatnék alkoholt normálisan, mint mindenki más. Többnyire elfogadtam, hogy ilyen az életem, körülbelül, mint amikor van öt térdműtéted, az alkoholról való leszokás egy történet lett számomra a kitartásról.

Sose gondoltam, hogy a józanság lenne az előnyben részesített életmód számomra, de most már nem tudom elképzelni, hogy visszatérjek a partis csaj dolgaimhoz. Soha nem gondoltam, hogy ILYEN boldognak érezhetem magam: teljesnek és egészségesnek, egy drogok és alkohol nélküli életet élve. Mindig az a lány voltam, akinek szüksége volt az alkoholra ahhoz, hogy jól érezze magát, és most én vagyok a bizonyíték arra, hogy nincs rá szükséged ahhoz, hogy jól érezd magad. Minden nap megkönnyebbülten ébredek, hogy többé nem kell másnaposnak lennem. Remélem, hogy azáltal, hogy megosztottam a történetemet, más partis csajok (és srácok) is lesznek olyan bátrak, hogy letegyék az italt, és azt az életet éljék, amit mindig is elképzeltek maguknak. A legjobb még csak most következik. 

A bejegyzés trackback címe:

https://addictus.blog.hu/api/trackback/id/tr96888601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása