http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRtTM8Xu_H9WtA-scJRn_VSyLZ8lufBsc4FdsuUwfTRdzXYMXxrTelefonos és online tanácsadás, közösségi marketing, designer drogok

Időpont: Október 24-25

Helyszín: Drog-Stop Budapest Egyesület (Bázis Klub) 1046 Budapest, Külső Szilágyi út 14.

Megközelítése: Keletitől 20-as busz, valamint Metrótól 14-es villamos

 

 Előadó: Tom Evenepoel, VAD, FESAT alelnök, DrugLijn vezető

 Tolmács: Bartha Dávid Péter, Drog-Stop Budapest Egyesület

 Az előadás angol nyelven folyik, tolmácsolás mellet. A részvétel ingyenes.

 

Program:

Október 24:

10:00 – 13:00 Telefonos tanácsadás

13:00 – 14:00 szünet

14:00 – 15:00 Telefonos tanácsadás

15:00 – 17:00 A segélyvonalak közösségi marketingje (Social marketing) és promóciója

 

Október 25:

10:00 – 13:00 Online tanácsadás fiataloknak

13:00 – 14:00 szünet

14:00 – 16:00 Online tanácsadás fiataloknak

16:00 – 17:00 Új szerek és új trendek a szerhasználatban: Európa egy új korszakban?

 

A nagyobb előadás blokkok 45 perces előadásokat fognak tartalmazni 10-15 perces kávé szünetekkel. Az egy órás szünetekben ebédet nem tudunk adni, erről a résztvevőknek maguknak kell gondoskodnia.

A terem befogadóképessége miatt (max.: 40 fő) arra szeretnénk kérni mindenkit hogy e-mailben jelezze részvételi szándékát (név, szervezet, melyik napon kíván részt venni) az alábbi e-mail címen Bartha Dávid Péternél: davidp.bartha@drog-stop.hu

Aki előzetesen nem regisztrált annak a helyét nem tudjuk garantálni.

Tom Evenepoel 1994 óta dolgozik a szenvedélybeteg ellátás területén Brüsszelben a VAD-nál (Alkohol és Egyéb Drog Problémák Szövetsége). 2001 óta pedig a szintén brüsszeli központú DrugLijn drog telefonsegély szolgálat koordinátora is.

5 kollégából és 15 önkéntesből álló csapatot koordinál és ő a felelős a segélyvonal irányvonaláért (policy), értékeléséért és napi működéséért. Az ő vezetése alatt lett a DrugLijn telefonvonalból, egy széles kommunikációs skálán működő szervezet, mely már szóróanyagokkal, publikációkkal, különféle weboldalakkal és online tanácsadással is foglalkozik. A VAD-on belül ő volt az kezdeményezője az éjszakai életben bevezetett prevenciós tevékenységeknek, a mai napig vezet csoportokat a témában.

Tom a FESAT (Drogsegély Telefonvonalak Európai Alapítványa) az alelnöke, mely 30 segélyvonal európai hálózata. Közülük sokan az elmúlt években szintén átmentek azon a változáson, hogy a hagyományos telefonos munka kiegészült egyéb online szolgáltatásokkal, kihasználva az új médiumok adta lehetőségeket. Mint alelnök, Tom felelős a FESAT félévente megjelenő Monitoring hírleveléért, melyben az új szerek és szerhasználati trendek új információi szerepelnek az európai segélyvonalak által küldött adatok alapján.

Tom Evenepoel-nak több saját és társszerzős publikációja van  parti drogok, online tanácsadás és ’a család és a drogok’ témákban.

 

Absztraktok:

Telefonos tanácsadás

A telefonos kommunikáció során kontextus hiánya és a távolság a biztonság érzetét keltheti a hívóban, ugyanakkor rengeteg csapdát is rejt magában. Bármit teszünk vagy nem teszünk, mondunk vagy nem mondunk, annak kommunikációs értéke van. A mindennapi életben sok félreértés és probléma a rossz kommunikációból fakad. Mikor olyan sok dolog tud félremenni a személyes kommunikációban, akkor hogy kommunikáljunk tisztán a telefonon keresztül?

A személyes kapcsolaton alapuló tanácsadással szemben a telefonos segítségnyújtást sokszor úgy kezelik, mint egy lehetőséget arra, hogy a kliens „kibeszélje” magát. Természetesen ennél sokkal többről van szó. Mivel a telefon egy alacsonyküszöbű szolgáltatás a segítségnyújtásra, sok lehetőség van benne. Ugyanakkor minden telefonos ügyelő tudja, milyen kihívásokkal ját a telefonos munka.

Ez a része az előadássorozatnak a telefonos kommunikáció lehetőségeiről és határairól fog szólni. Megnézzük, hogyan lehet egy telefonos beszélgetést úgy strukturálni, hogy az egyetlen híváson belül nyújtson segítséget. Megbeszélünk néhány speciális telefonos beavatkozást és stratégiát arra, hogyan kezeljük a nehezebb hívásokat (néma hívók, perverzek, szórakozók stb…). Végül pedig megbeszélünk néhány alapvető ötletet arra, hogyan tud egy telefonos segélyszolgálat kliens barát módon működni.

Online tanácsadás fiataloknak

A kommunikációs technológiák elképesztő sebességgel változnak. Ezeknek az új technológiáknak köszönhetően sokkal több lehetőségünk van a közvetlen és azonnali kommunikációra mint valaha. A fiatalok gyakran az elsők akik kapcsolatba kerülnek és használni kezdik ezeket az új lehetőségeket. 2011 már annak a generációnak az éve akik a web 2.0 rendszerében születtek és nőttek fel. Ennek ellenére sok prevenciót és kezelést nyújtó szolgáltató vonakodik az új technológiák az online szolgáltatások használatától. Miért? Megengedhetjük-e magunknak, hogy „lemaradjunk a hajóról”?

Ez az előadás egy összefoglalót fog adni arról, hogy 2011-ben Európában a drogsegély szervezetek, hogyan használják az új médiumok adta lehetőségeket, hogy elérjék a fiatal korosztályt. Minden egyes új információs csatornában rejlő lehetőséget és problémát megbeszéljük. Egy másik fontos szempont, melyről beszélni fogunk, az „új médiumok” bevezetésének hatása a szervezeti szintre és ezen hatás értékelésének lehetőségei.

A segélyvonalak közösségi marketingje (Social marketing) és promóciója

A ’közösségi marketing’ fogalmát 1971-ben vezette be Kotler és Zalterman. Lényege, hogy a marketing készségek alkalmazhatóak, mint stratégia a társadalmi változások elérésére.

A marketing az emberi viselkedés megértéséről és befolyásolásáról szól. A kereskedelmi marketinggel szemben, a közösségi marketing „társas profitot „termel”, nem pedig anyagit. Mégis, az elmúlt negyven évben - mióta bevezetésre került a közösségi marketing fogalma -, nem lett annyira kihasználva, amennyi lehetőség van benne.

Az előadásban sorra vesszük a közösségi marketing alapjait és több példát arra, hogyan használható mindez a drogprevenció javára. Bemutatjuk a különböző médiatípusokat előnyeik és hátrányaik szerint. Végül pedig megnézzük azokat a lehetőségeket, melyek segíthetnek a segélyvonal vagy egyes szolgáltatások marketingjében és bemutatjuk az ingyen reklámban és a média szereplőivel való kapcsolattartásban rejlő lehetőségeket.

Új szerek és új trendek a szerhasználatban: Európa egy új korszakban?

2008 óta sok európai országnak kell foglalkoznia az úgynevezett „Spice jelenséggel”. Olyan új fogalmak jelentek meg a köztudatban mint a „designer drogok”, „research chemicals”, „legális drogok”. A Mephedrone volt a következő nagyobb nyilvánosságot kapott eset, mely azt illusztrálta, hogy a törvényhozóknak új kihívásokkal kell szembenézniük amikor a szerek legalitása, illegalitása a kérdés. 2011 májusában nagy nyugtalanságot okozott a Kábítószer és Kábítószer-függőség Európai Megfigyelő Központjának (EMCDDA) bejelentése, miszerint ez előző évben, egy év alatt, 41 „új drog” jelent meg Európában.

A fenti tények mind az európai és végülis az egész világra kiterjedő drogpiac alapvető változásait mutatják. Ezek a változások nem csak a drogok „gyártásával”, de a drogok iránti igénnyel és kereslettel is kapcsolatban vannak. Ez a része az előadássorozatnak arról fog szólni, hogy mi az amit mostanáig megtudtunk a jelenségről: mit mutatnak az EMCDDA grafikonjai, mit olvashatunk a szerhasználók élménybeszámolóiban, és mik az első kutatási eredmények a ’designer drogokról’.

Forrás: drog-stop.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://addictus.blog.hu/api/trackback/id/tr313289683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.